• Anonym (Fågelholk)

Hur ska en attraktiv man vara

Går det bli klok på hur kvinnor önskar ha en man? Å ena sidan ska dom gärna vara lite farliga o gärna se ut som en yxmördare men å andra sidan vara ena riktiga mjukisar som älskar barn o prata känslor o gärna ha stort intresse av gardiner o dylikt. Men sen helt plötsligt är det fel oxå o man betraktas inte som speciellt manlig när man uppfyller alla dessa kriterier. Är det konstigt om man blir förvirrad????

• Svar på tråden Hur ska en attraktiv man vara
  • Diorlover

Jo kan jag förstå men beror nog vad man är ute efter. Vill jag bara ha ett rag eller flört går jag gärna efter badboys med kaxig attityd..

Men den jag valt att gifta mig med är oerhört snygg och ja trevlig, omtänksam, familjefar, sen älskar jag att han är manlig, kan hugga ved, grilla bra fast han är dock kock så.. bära tunga saker. Dödar spindlar. hahaha

Visst älskar han sitt barn med betoning på sitt, alla andra kanske inte är så sockersöta.. hehe.. inredning är inte hans stora grej.

Men en grej som jag älskar med honom är att han förstår vad jag menar genom bara en blick. Och att man känns så liten i hans armar.
    Klart män ska vara manliga,

• Anonym

En attraktiv man är intelligent, allmänbildad och har en fint språk. Han är respektfull och ödmjuk men kan stå upp för sig själv. Han är snäll men inte en toffel, utan gör saker för sin kvinna för att han vill, inte för att han måste.

Han sätter sin fru och sin familj först, men har ändå ett eget liv.

Sån är min man och han är väldigt attraktiv

• grönräv

Kärleken är komplicerad och mýcket olika från människa till människa. Kvinnor kan å andra sidan tycka att män är otroligt komplicerade också..
    Vad en kvinna vill ha är individuellt, men kolla på Mel Gibson, han verkar ha fattat biffen! ;)

Jag älskar en man som vågar vara sig själv till 100% , han är den roligaste, snyggaste och den bästa jag vet.. Han kan allt, verkligen allt, min egna Mac Gyver..

Så mitt tips är att du bara ska vara dig själv, intressera dig för det du vill intressera dig för, det håller inte i längden att ändra på sig själv för att passa ihop med någon..

• Anonym (Fågelholk)

Mel Gibbson är poppis bland kvinnor men det är ju rollen o inte han som dom faller för. Pratar egentligen inte speciellt mycket om mig själv utan mer i stort. Jag är den jag är o trivs ganska bra med det o duger det inte så....men jag kan tänka mig att jag inte betraktas som typiskt manlig då jag har väldigt lätt prata med kvinnor om känslor o gardiner o annat. Ok,ljög om gardinerna...

• FH Mamma

Han ska vara attraktiv i mina ögon och olika tillfällen i livet kan man attraheras mer åt det farliga eller det snälla hållet om de skulle vara motsattsen.

• Anonym (Fågelholk)

Vad jag fattat så är det väldigt attraktivt med killar som är sportintresserade men sen verkar det vara något som många stör sig på senare.

• grönräv

Anonym (Fågelholk) skrev 2009-06-30 19:45:45 följande:

Vad jag fattat så är det väldigt attraktivt med killar som är sportintresserade men sen verkar det vara något som många stör sig på senare.
    Nja stämmer iaf inte på mig.. har aldrig varit så attraherad av någon som jag är av den man jag har... och han är INTE alls intresserad av sport..
    Dock kan han väldigt mycket "typiskt" manliga saker..
  • spaceylisie

Jag har alltid hållit mig till vad andra kallar "nördiga" killar, för jag menar, kom igen: Hur kul är det med någon hormonstinn muskelknutte som till varje pris ska pinka in revir i tid och otid och vars enda hjärncell är den som hjälper till att få fram "Öööh, mutta!" (Har testat sådana också, och fy sjutton...)

Nej, de "nördiga" killarna, de där med "fel" klädstil som är allmänt otrendiga i allt är vad som ska satsas på. 9 av 10 gånger är de bättre älskare, bättre människor, bättre föräldramaterial osv. Jag har fått min "nörd" nu och tillsammans har vi påbörjat slipningen av varandra till diamanter.

De där andra grabbarna får puckade bimbos ha alldeles för sig själv - jag VET att jag kan lita på min kära "nörd" till 110% vad gäller allt!

• Lavish

Det finns ju olika sätt att vara attraktiv. Personligen har jag aldrig haft smak för bad boys och mina vänner har alltid tyckt att mina val av töntiga snälla killar varit konstiga.

För en man tycker jag nog att en springande punkt är att hitta en balans mellan att vara ödmjuk, respektfull och kärleksfull men samtidigt undvika att bli en toffel/dörrmatta. För mig är det jätteviktigt att mannen visar sin kärlek genom att uppskatta mig som jag är och inte försöka kontrollera eller ändra på mig. Men samtidigt kan jag vara ganska dominant och då är det ändå viktigt att han kan stå upp för sig själv och inte bli helt överkörd. Social kompetens kommer in där, jag vill ju att han lyssnar och tar åt sig när jag gnäller över saker som verkligen betyder mycket för mig, men inte alltid gör som jag säger när jag mest tjatar utan att det egentligen är viktigt.

• Anonym (Fågelholk)

Underbart. Känns skönt höra. Då kan jag fortsätta disskutera gardiner o plantera pellargonier o brodera då. Så länge jag oxå kan laga bilen o klippa gräs o vara snickare. O älska att prata om allt o inget hela nätter.

Svar på tråden Hur ska en attraktiv man vara