• Pudan

Blöja och uv-badkläder - hur funkar det?

Hur gör ni när era små som fortfarande har blöja ska bada utomhus/pool? Det finns ju såna här finfina uv-badkläder som skyddar mot solen men har ni då blöja under eller hur löser ni det?

• Svar på tråden Blöja och uv-badkläder - hur funkar det?
  • dorsia

badblöja under om det är i pool, inget alls om det är i havet... tror jag Har inte använt den mer än hemmavid på trädgården osv än, men vi ska till mallorca om ett par veckor och då hade vi tänkt att göra så iaf

• Bumbi6666

Vi ska åka utomlands och då kommer vi både ha bad blöja och uv dressen.

• norgesessan

badar barnet använder vi badblöja, håller inte inne kiss dock...Vanlig blöja gör så barnet vänds upp och ner vid en olycka.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • enny signatur

vad tycker ni om sådana dräkter?

• dorsia
    enny signatur skrev 2009-06-30 19:48:40 följande:
    Jag har inte använt dom så jättemycket än, men jag tycker att de verkar bra. Verkar reglera värmen bra så det inte blir för varmt... fast när han har plaskat i baljan med den nu när det varit så varmt så har han känts kall direkt efter när han gått upp, så man får nog ha två stycken att variera mellan, så man kan ta på en torr när de badat.
  • Leoella
    enny signatur skrev 2009-06-30 19:48:40 följande:
    Vi är supernöjda med vår! Man slipper smörja så mycket och hålla koll på att barnet håller sig i skuggan. MEN; alla dräkter är inte lika bra! Vi Föräldrar hade test i förra numret. Vår var den bästa gällande solskydd och heter Sunblock.
  • HugoochVilma

Vi har PO.P's UV-kläder, byxa å tröja. Perfekta!

Använder badblöja under, ibland naken, ibland badbyxor. Han är 16 måander.

~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~
  • Dr Mupp

mina basjar inte när de badar så de har aldrig behövt blöja under.

• Runguska

Vi använder inte blöja under, men så har han bara badat i babypool på gården samt i sjöar. Skulle vi bada i någon allmän pool så skulle vi ha blöja på honom. På stranden och så ser vi till att ha med oss påsar och tvättlappar ifall han bajsar.

• lillvilda

vi har sunblocks uvdräkt och har vi badat i allmänpool har vi haft badblöja under. Dom har aldrig bajsat när dom badat så därför kör jag utan annars. När de har den hemma eller på stranden har vi alltid utan blöja. Badblöjan håller ändå inte kiss innanför och vanlig blöja vattenfylls ju om de badar med dom och även deras tygblöjor blir för tunga och kalla att bada i.

• Bonanza

Vi har aldrig haft någon blöja under. Kissar de är det inte hela världen, och bajs går ju att skölja ur det också. Det är ju bara första, andra året som de inte klarar av att säga till, sen löser det ju sig självmant.

• Miss Mii

vi är jättenöjda med min sons uv-dräkt från Sunblock! Vi slipper nojja en massa med solen och han kan bada glatt! Ofta med keps på han ser ut som en cool liten surfare!
    Om han inte bajsat på länge har vi badblöja under annars ingenting. Även om barn kanske oftast inte bajsar i vattnet (fast det är ingen regel) så leker iaf min son lika mycket på kanten/stranden som i vattnet. Så vi använder som sagt badblöja lite i förebyggande syfte! :)
    Han är 16 mån.

Svar på tråden Blöja och uv-badkläder - hur funkar det?