• PolarnOPyret

Hjälp mig hitta den bild som jag vill tatuera!

Har länge funderat på att tatuerat mig, men varit feg och inte riktigt vetat VAD eller VART jag skulle tatuera.

Men nu vet jag.
    Jag vill tatuera mig på högra överarmen, ska gå att dölja den med en t-shirt.
    (Jobbet jag har kräver at tjag måste kunna se mer respektabel ut ibland = ingen synlig tatuering.)

Jag vill tatuera in en ängel och en hondjävul, som står rygg mot rygg på varandra och (svårt att förklara när jag inte kan visa.....) liksom siktar med nåt utåt.
    Som om dom ska duellera och håller i varsin pistol, gå ett antal steg och sen vända sig om och PANG.
    Men dom ska inte hålla i nån pistol på min tatuering utan nåt annat som liksom passar dom.
    Hondjävulen kan ju kanske hålla i en tre-egg (eller vad det heter, den där pinnen som djävulen har?) och ängeln, ja vad ska hon hålla i?
    Idéer?

Förstår ni?
    Hondjävulen ska vara sexig och ängeln sockersöt.
    Jag vill göra denna tatuering i färg.

Hur låter det?
    Nån som kan hjälpa mig fixa en fram en bild som jag kan visa tatueraren?
    Har googlat men inte lyckats hitta, vet liksom inte riktigt VAR jag ska leta.
    Skulle bli jätteglad om nån kan hjälpa mig med detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-01 07:44
    Eller nån vänlig konstnärssjäl kanske kan teckna en bild som motsvarar det jag försökt beskriva?
    Det skulle ju vara alldeles underbart i så fall.

• Svar på tråden Hjälp mig hitta den bild som jag vill tatuera!
  • lanas mamma

du kan gå till tatueraren och be honom/henne att ritta en skiss, så får du se om ni är på samma bana eller inte och så kan han ju alltid bättra den. dessutom är det ett bra test för att se vad tatueraren går för!

• Crazy Baby

Håller med lanas mamma! Gå till en tatuerare och om han är nåt bra ska han kunna hjälpa dig att få fram en bra skiss!

• PolarnOPyret

Okej!
    Tack!
    Får nog göra det!

En annan fråga:
    Brukar tatuerar kunna säga i förväg vad tatueringen kommer att kosta eller tar dom betalt för den tid det tar?

• rosyposy
    PolarnOPyret skrev 2009-07-01 13:57:35 följande:
    Okej!Tack!Får nog göra det!En annan fråga:Brukar tatuerar kunna säga i förväg vad tatueringen kommer att kosta eller tar dom betalt för den tid det tar?
    Du kan alltid begära ett kostnadsförslag utifrån vad det är ni kommer fram till att du ska göra. En seriös tatuerare kan beräkna detta.
  • FH Mamma

Man kan ju ha med flera bilder sen kan ju tatueraren sätta ihop dom..

i73.photobucket.com/albums/i219/worriedamerican/bad_girl_devil_temporary_tattoo.jpg

denna stil tycker jag är vackrare
    fineartamerica.com/images-medium/she-devil-scarlett-royal.jpg

www.satanspace.com/m_pictures/she-devil.jpg

images.clipartof.com/thumbnails/14874-Royalty-Free-Clipart-Illustration-Of-Sexy-Pinup-Woman-Modeling-In-A-Red-High-Heel-And-Devil-Costume-Holding-Her-Tail-And-Sporting-A-Rose-Tattoo-On-Her-Butt.jpg

många tatuerare kan rita en egen modell om du ger honom eller henne förslag

Svar på tråden Hjälp mig hitta den bild som jag vill tatuera!