• Tuttifrutti1

Fler med "jobbig" ägglossning?

Måste höra om det är fler här ute i världen som har det pissigt kring ägglossning?

Jag mår lite illa till och från, yr ibland och precis vid ägglossnigen får jag apont i tjejmagen.
    Fler som känner av den tiden på månaden?

• Svar på tråden Fler med "jobbig" ägglossning?
  • Pluss

Jodå..

Jag började få riktigt ont vid ägglossning för mindre än ett år sedan och sökte mig tom till en läkare. Visade sig då att jag hade ägglossning o usch så dum jag kände mig! Har haft mens i 15 år nu, men aldrig tidigare haft sådana besvär. Nu varierar smärtan från månad till månad, ibland har jag så ont att jag kryper ihop till en boll o ibland kan jag känna obehag o lite illamående. Humöret är inte på topp heller, vilket min sambo inte direkt jublar över.

Har du alltid haft ont vid ägglossning eller har det kommit nyligen? Läkaren berättade för mig att det kan bli jobbigare när man nämar sig/är omkring 30.

• Morbid Mistress
    Pluss skrev 2009-07-01 13:12:00 följande:
    Jodå.. Jag började få riktigt ont vid ägglossning för mindre än ett år sedan och sökte mig tom till en läkare. Visade sig då att jag hade ägglossning o usch så dum jag kände mig! Har haft mens i 15 år nu, men aldrig tidigare haft sådana besvär. Nu varierar smärtan från månad till månad, ibland har jag så ont att jag kryper ihop till en boll o ibland kan jag känna obehag o lite illamående. Humöret är inte på topp heller, vilket min sambo inte direkt jublar över. Har du alltid haft ont vid ägglossning eller har det kommit nyligen? Läkaren berättade för mig att det kan bli jobbigare när man nämar sig/är omkring 30.
    det är inget att känna sig dum över. Jag har flera kompisar som har åkt in på akuten för att de har haft så ont vid ÄL. Även jag har riktigt ont ibland menklarar mig med smärtstillnade.
  • Tuttifrutti1
    Jodå.. Jag började få riktigt ont vid ägglossning för mindre än ett år sedan och sökte mig tom till en läkare. Visade sig då att jag hade ägglossning o usch så dum jag kände mig! Har haft mens i 15 år nu, men aldrig tidigare haft sådana besvär. Nu varierar smärtan från månad till månad, ibland har jag så ont att jag kryper ihop till en boll o ibland kan jag känna obehag o lite illamående. Humöret är inte på topp heller, vilket min sambo inte direkt jublar över. Har du alltid haft ont vid ägglossning eller har det kommit nyligen? Läkaren berättade för mig att det kan bli jobbigare när man nämar sig/är omkring 30.
    Nej jag har inte alltid haft såhär. Börjar för ca 4-5 månader sedan. Innan kände jag inget alls. Och jag börjar ju närma mig 30 (29 år) så kanske det beror på det då, som din läkare sa.
    Det är jobbigt, först dryg period med ägglossning, och sedan PMS på det och sedan mensen! Fy!

Men jag har börjat med Femal Balans som dom säger kan vara bra. Tar iofs ca 6-8 veckor innan man kanske märker någon skillnad så prova! Det kanske hjälper. Finns att köpa på apotek, hälsobutiker.
  • Pluss

Har man inte 30-års kris i övrigt så kan man iaf trösta sig med att ÄL blivit riktigt riktigt jobbig. ;)

Jag har det faktiskt ganska bra veckan innan mens, men däremot så är första dygnet med mens väldigt smärtsamt. Då får tabletter o värmedyna jobba hårt. De resterande dagarna är ganska fridfulla. Det låter som att din menscykel inte är att leka med, hoppas Femal Balans fungerar. Jag ska läsa på om det o se om det är ngt som även kan vara bra för mig.

• Sambada

Här har ni en till.
    Jag har inte kopplat ihop det föränn jag läste det du skrev ts om yr, jag har varit lite snurrig i veckan, när jag rest mej upp har det som svartnat för ögonen, det stämmer att det var vid äl.
    Nu har jag inget sånt, sen magsmärtor har jag alltid haft, men det har blivit jobbigare med åren runt äl.
    Jag har fyllt 32, så jag har ju passerat det magiska 30 då ;)
    Men jag har haft problem länge.
    Ont i magen uppblåst och stickande ömmande känsla i "tjejmagen"
    Jag har hört att man inte kan känna av ägglossningen att man minnsan inte kan ha ont i äggstockarna.
    Men jag undrar vad är det då som gör ont?
    Jag har förut använt mej av persona, och den har alltid gett ustlag vid smärtotilfället att det är äl på g.
    Så jag undrar jag....

• Anova
    Läkaren berättade för mig att det kan bli jobbigare när man nämar sig/är omkring 30.
    Lustigt.. jag upplever att det är precis tvärt om..
    Då jag gick på högstadiet var ÄL ett h-vete, en gång svimmade jag till och med. Nu är jag över 30 och nu är problemen nästan helt borta.. (däremot har jag fått värre PMS med tiden)
  • Tuttifrutti1
    Sambada skrev 2009-07-02 19:19:53 följande:
    Här har ni en till. Jag har inte kopplat ihop det föränn jag läste det du skrev ts om yr, jag har varit lite snurrig i veckan, när jag rest mej upp har det som svartnat för ögonen, det stämmer att det var vid äl.Nu har jag inget sånt, sen magsmärtor har jag alltid haft, men det har blivit jobbigare med åren runt äl.Jag har fyllt 32, så jag har ju passerat det magiska 30 då ;)Men jag har haft problem länge.Ont i magen uppblåst och stickande ömmande känsla i "tjejmagen"Jag har hört att man inte kan känna av ägglossningen att man minnsan inte kan ha ont i äggstockarna.Men jag undrar vad är det då som gör ont?Jag har förut använt mej av persona, och den har alltid gett ustlag vid smärtotilfället att det är äl på g.Så jag undrar jag....
    Ja se där, det kanske kan vara ägglossningen som spökar även för dig då?

Hur som haver så tror jag Femal Balans fungerar för mig. Är inne i ÄL veckan nu och jag har inga som helst känningar som tidigare. Kanske är det lite psykiskt oxå, men vad gör det?
    Jag mår varken illa eller är yr.
  • Tuttifrutti1
    Sambada skrev 2009-07-03 15:47:22 följande:
    vad är femal balans för något?
    Det är tabletter för PMS, men dom hjälper även mig kring min jobbiga ÄL. Har inte alls haft några känningar nu under vecka. Jag som typ brukar vara ett vrak då! Prova!
  • Pluss
    Anova skrev 2009-07-02 19:22:56 följande:
    Lustigt.. jag upplever att det är precis tvärt om.. Då jag gick på högstadiet var ÄL ett h-vete, en gång svimmade jag till och med. Nu är jag över 30 och nu är problemen nästan helt borta.. (däremot har jag fått värre PMS med tiden)
    Det är väl som med graviditet och allt annat kroppsligt; att det är väldigt individuellt. Frågan är vad som är jobbigast, att få PMS på senare år eller jobbig ÄL. Ska vi jämföra? ;)
Svar på tråden Fler med "jobbig" ägglossning?