Pluss skrev 2009-07-01 13:12:00 följande:
Jodå.. Jag började få riktigt ont vid ägglossning för mindre än ett år sedan och sökte mig tom till en läkare. Visade sig då att jag hade ägglossning o usch så dum jag kände mig! Har haft mens i 15 år nu, men aldrig tidigare haft sådana besvär. Nu varierar smärtan från månad till månad, ibland har jag så ont att jag kryper ihop till en boll o ibland kan jag känna obehag o lite illamående. Humöret är inte på topp heller, vilket min sambo inte direkt jublar över. Har du alltid haft ont vid ägglossning eller har det kommit nyligen? Läkaren berättade för mig att det kan bli jobbigare när man nämar sig/är omkring 30.
Nej jag har inte alltid haft såhär. Börjar för ca 4-5 månader sedan. Innan kände jag inget alls. Och jag börjar ju närma mig 30 (29 år) så kanske det beror på det då, som din läkare sa.
Det är jobbigt, först dryg period med ägglossning, och sedan PMS på det och sedan mensen! Fy!
Men jag har börjat med Femal Balans som dom säger kan vara bra. Tar iofs ca 6-8 veckor innan man kanske märker någon skillnad så prova! Det kanske hjälper. Finns att köpa på apotek, hälsobutiker.