• smh78

Hägerstensåsen? Bra eller dåligt med treåring?

Hej

vi ska flytta till Stockholm från Malmö och är aktuella med ett byte med en lägenhet på Hägerstensåsen i Sthlm.

Vi har varit och kollat på den och den är ok, men jag vill veta mer om området innan vi bestämmer oss eftersom jag inte känner till Sthlm så bra och bara har varit på Hägerstensåsen en gång.

Ni som bor där, eller har bott där, eller vill bo där, eller känner till området bättre än jag:

-är det ett "bra" område?
    -passar det för barn (dottern är tre), jag såg inga lekplatser när jag var där
    -finns det bra förskolor?
    -är avståndet till stan (och jobb) ok i jämförelse med andra områden? (allt känns kanske långt när man jämför med att bo centralt i Malmö :) 10 min till allt)

All information och alla synpunkter, bra eller dåliga, tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Hägerstensåsen? Bra eller dåligt med treåring?
  • Tecken

Hägerstensåsen är ett ok område. Det är inte långt från stan - men allt är ju relativt. Huruvida det är långt till era jobb eller inte, är ju helt omöjligt att svara på, utan att veta var ni jobbar! Ingen aning om det är bra förskolor där eller ej.

• smh78

Ok. Jag menade att vi skulle jobba inne i stan.

• Tecken

Det beror ju på _var_ inne i stan... Stan är stor, vettu Men det borde inte vara några problem. Tuben går rätt ofta.

• Högst32tecken

Vad har ni för alternativ?

• smh78

Flera andra skulle kunna vara aktuella, Lidingö, Bandhagen...

• Högst32tecken

Lidingö känns lite krångligt om man åker kollektivt med byte i ropsten, Bandhagen och Hägerstensåsen känns som jämt skägg för mig. Har ni chans att byta till er ett förstahandskontrakt i Hägerstensåsen så gör det.

• Tecken

Jag skulle värdera Hägerstensåsen mycket högre än Bandhagen, faktiskt. Känns som att det är mer sociala problem (eller snarare: människor med social problematik) i Bandhagen, än i Hägerstensåsen.

Lidingö känns väldigt off. Svårt att få lägenhet där, annat än i de dåliga områdena på Lidingö.

• Högst32tecken
    Högst32tecken skrev 2009-07-01 13:34:42 följande:
    Lidingö känns lite krångligt om man åker kollektivt med byte i ropsten, Bandhagen och Hägerstensåsen känns som jämt skägg för mig. Har ni chans att byta till er ett förstahandskontrakt i Hägerstensåsen så gör det.
    Om tänker efter en gång till så håller jag nog med dig angående Bandhagen vs. Hägerstensåsen.
  • Högst32tecken
    Tecken skrev 2009-07-01 13:36:56 följande:
    Jag skulle värdera Hägerstensåsen mycket högre än Bandhagen, faktiskt. Känns som att det är mer sociala problem (eller snarare: människor med social problematik) i Bandhagen, än i Hägerstensåsen. Lidingö känns väldigt off. Svårt att få lägenhet där, annat än i de dåliga områdena på Lidingö.
    Givetvis så skulle jag citera dig.
Svar på tråden Hägerstensåsen? Bra eller dåligt med treåring?