Någon mer som jobbar på behandlingshem för ungdomar?
Någon mer här som jobbar på behandlingshem för ungdomar?
Jag gör det och just idag håller jag på att bli tokig. Det är ett så underbart jobb och man får så mycket genom att jobba med ungdommar, men vissa dagar... huj.
Jobbade sovande natt i natt och märkte av lite fiffel igår när larmet gick fast jag inte satt på det än. Stod sabotage. Hmmm, tänkte jag. Efteråt gick jag till tjejernas rum och frågade om de ville sitta och prata med mig (misstänkte att det skulle ske mer fiffel) vilket det sen gjorde. När vi runt 01.30 satt och kollade på film lät det i dörren till hallen. Killarna sover nämligen på övervåningen och har en trappa upp precis i "för hallen". Konstigt tänkte jag eftersom trappan är larmad. Efter filmen ville ena tjejen prata med mig och hon sa att killarna brukar tejpa för larmet så att tjejerna kan springa upp på natten. Hon hade själv gjort det vid flertal tillfällen. Jag gick upp och kollade och hela larmet var borta på övervåningen vid trappan!!! Konfrontrade killarna på morgonen och de blånekade och hittade på konstiga irrelevanta diskussioner. Vid samma tid var det personalmöte i huset så killarna fick ta ett snack med alla i personalen. De nekade givetvis fortfarande. Allt resulterade i att de inte fick åka på sin aktivitet idag vilket var gokart och något jag sett fram emot sen igår. Den andra personalen åkte med 2 som skött sig och här sitter jag med olydiga och provecerande grabbar plus 2 tjejer som inte kommer upp från sängarna.
Imorgon är det en annan aktivitet, i stockholm, som jag ser fram emot. Får se om det blir av eller om jag får sitta här igen då.
Ni som jobbar med detta, kan inte ni berätta hur ni har det??