• grisekno

Hur skickar man med ett "frankerat kuvert" till utlandet??

Hejsan!

Jag har en fråga - om man skriver ett brev inom Sverige och vill underlätta för mottagaren att svara, kan man ju skicka med ett frankerat kuvert.

Men nu vill jag göra samma sak när jag skickar ett brev till USA - men jag har ju inga amerikanska frimärken...hur gör jag då??

Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-02 15:48
    Är det verkligen ingen som vet hur man bär sig åt???

Alltså, jag kommer ihåg från tiden då jag gärna ville ha utländska brevkompisar, att brevvänsorganisationer i vissa länder ville att man skulle skicka med någon sorts blankett eller liknande som man kunde få på posten - har den något med detta att göra? Finns den fortfarande och vad heter den i så fall??

(Har skickat ett mail till postens kundtjänst (igår), men har inte fått något svar än)
  • Svar på tråden Hur skickar man med ett "frankerat kuvert" till utlandet??
  • grisekno

Är det ingen som kan hjälpa mig?

• grisekno

Är det verkligen ingen som vet hur man bär sig åt???

Alltså, jag kommer ihåg från tiden då jag gärna ville ha utländska brevkompisar, att brevvänsorganisationer i vissa länder ville att man skulle skicka med någon sorts blankett eller liknande som man kunde få på posten - har den något med detta att göra? Finns den fortfarande och vad heter den i så fall??

(Har skickat ett mail till postens kundtjänst (igår), men har inte fått något svar än)

Svar på tråden Hur skickar man med ett "frankerat kuvert" till utlandet??