• Anonym (Magen =()

Smal men med Mage =(

Är 28 år 161cm lång 46 kg (smal mao) Men jag har iaf Mage , jag brukar gå på promenad med vovven & vårt barn (ej biologiskt) men gick ned till strax under 44kg tordes ej fortsätta.

Hur ska jag göra för att träna bort magen & utan att gå ned i vikt??
    Vill ha en platt mage & inte se gravid ut då jag inte ens kan bli det.
    Vill kunna ha på mig bikini eller tajta kläder utan att behöva hålla in magen.

Vet att jag inte äter det allra nyttigaste snarare tvärt om, godis, dricka ofta, pizza sällan nu för tiden, går aldrig upp i vikt oavsett vad jag äter. Skulle jag gå upp några hekto eller ett par kg sätter de sig direkt oavkortat endast på magen .

Sit ups hjälper inte, annat???

Är jag själv med detta problem ?

• Svar på tråden Smal men med Mage =(
  • Anonym (Magen =()

Sanna 20 skrev 2009-07-01 14:34:04 följande:

Det undrar jag också?
    Har du samma problem?
  • Anonym (suz)

alltså sluta äta godis och en massa skit så kommer du nog gå ner i vikt. det säger ju sig själv - äter du onyttigt så sätter det sig på magen. det är svårt att punktförbränna magen och som tjej har man alltid extra fett där....det du kan göra är att träna och äta nyttigt.

• Anonym (sara)

Har samma problem Är spinkig, så kan inte banta för att få bort magen. Mina tips är att sluta äta dåliga fetter och socker, för det sätter sig gärna på magen. Ska du gå upp i vikt så gör det med hälosamma medel. Tränar du samtidigt så kan du ju köpa proteinshakes som hjälper dig på vägen.

Har du fett på magen eller putar den bara? Dels kan den puta för att man svankar, så att tänka på hållningen är bra. Att stretcha höftböjaren när man tränat är viktigt om man svankar. Sen är det även bra att tänka på att aktivt hålla in magen, dvs suga in den så mycket det går. Det tränar de inre magmusklerna, vilket behövs om den putar. Man kan göra hur mycket sit ups som helst, det kommer puta ändå om man har svaga inre magmuskler. Även när du gör träningsövningar är det viktigt att suga in magen så mycket man kan.

Jag har en abslider från tv-shop som tar jättebra på magen. Sen klassiska situps i olika varianter såklart. Kolla lite på iform.se, de har bra övningar för hemmaträning.

• Sanna 20

Anonym (Magen =() skrev 2009-07-01 14:37:17 följande:

Sanna 20 skrev 2009-07-01 14:34:04 följande:
    Har du samma problem?
    Ja, jag har ALLTID varit smal, men nu har jag fått mage och blir inte av med den

Tycker att jag äter som innan men nu har det börjat sätta sig, är kansek åldern är 34 nu!
  • challe 1

sit ups "sväller" magmusklerna. där emot är plankan bra. man står på armbågarna och tårna med rak rygg och håller in magen och håller emot med ryggen. det fick min mage platt efter en graviditet.

• Anonym (Magen =()

Anonym (sara) skrev 2009-07-01 14:43:35 följande:

Har samma problem Är spinkig, så kan inte banta för att få bort magen. Mina tips är att sluta äta dåliga fetter och socker, för det sätter sig gärna på magen. Ska du gå upp i vikt så gör det med hälosamma medel. Tränar du samtidigt så kan du ju köpa proteinshakes som hjälper dig på vägen. Har du fett på magen eller putar den bara? Dels kan den puta för att man svankar, så att tänka på hållningen är bra. Att stretcha höftböjaren när man tränat är viktigt om man svankar. Sen är det även bra att tänka på att aktivt hålla in magen, dvs suga in den så mycket det går. Det tränar de inre magmusklerna, vilket behövs om den putar. Man kan göra hur mycket sit ups som helst, det kommer puta ändå om man har svaga inre magmuskler. Även när du gör träningsövningar är det viktigt att suga in magen så mycket man kan. Jag har en abslider från tv-shop som tar jättebra på magen. Sen klassiska situps i olika varianter såklart. Kolla lite på iform.se, de har bra övningar för hemmaträning.
    Ingen aning om det är fett eller bara putar gissar på det sista, eftersom jag är smal annars.

Tänkte köra med wii fit & hoppas på att det skall hjälpa, eventuellt införskaffa det nyaste träningsspelet spelet
  • felisa

Har något av samma problem.. Men vet inte riktigt om det är så att jag faktiskt har en fettig mage eller om magen helt enkelt syns mer på min kropp eftersom jag är smal (176 och väger runt 55).. Stör mig iaf som attans på att magen alltid ska pösa över byxlinningen, man känner ju sig tjock fastän man överlag är smal! Och gå ner i vikt är ju inget alternativ, vil inte se anorektisk ut.

För min del så tror jag att problemet till viss del är genetiskt. Mamma och mina båda systrar har samma kroppsform: långa, smala, småbystade och med en liten putmage. Kanske bara att försöka acceptera faktum och gå vidare i livet

• Anonym (Magen =()

challe 1 skrev 2009-07-01 14:53:44 följande:

sit ups "sväller" magmusklerna. där emot är plankan bra. man står på armbågarna och tårna med rak rygg och håller in magen och håller emot med ryggen. det fick min mage platt efter en graviditet.
    Hänger inte med i din beskrivning, hur ofta & hur länge stor man så?
    På mjukt underlag eller bara golvet??
  • felisa

challe 1 skrev 2009-07-01 14:53:44 följande:

det där med svällda muskler låter inte så trevligt Nu när jag tänker på det så har jag gjort en massa magövningar (bl.a. sit ups) och har inte märkt något plattare resultat (snarare tvärtom!)..
Svar på tråden Smal men med Mage =(