• Mumselumsan

Vår kanin dricker inget!!!

Vi har en dvärgvädurslöwen som är 1 år drygt och sedan 2 veckor tillbaka har vi släppt ut honom i hans utebur och han är ute dygnet runt. Nu sista dagarna har vi sett i hans vattenbehållare att han inget dricker. Vi bytte behållare igår morse ifall det var något fel på den andra och vi fyllde då upp den full och han har knappt rört det. Någon som har någon idé om vad det kan bero på? Börjar bli orolig att han ska stryka med då han inget dricker i värmen. I vanliga fall dricker han massor.

Någon som vet något???

• Svar på tråden Vår kanin dricker inget!!!
  • cajsasmamma

Om han får grs nu. SÅ har Gräs ju en lägre ts än tex hö så det kan ju beror på att han inte är törstig, fast jag vet inte är ingen kaninexpert.

• Zara87

Jag skulle ge han grönsaker som innehåller mycket vatten tex gurka. Se till att han står i skuggan. Han kanske vill dricka ur en skål.?

• Bevabus

grönsaker med vatten var smart idé, om han inte har bärjat dricka imorgon så hade jag ringt vetrinären. alltid bäst att vara på den säkra sidan. hoppas han börjar dricka igen snart, jag vet hur hemskt rädd man är när ens lilla kanin inte beter sig normalt!

• Odile

Om han inte dricker lika mycket som han brukar kan det bero på att han får i sig vatten på andra sätt, genom gräset eller om du ger honom saftiga grönsaker. Min kanin dricker ibland väldigt mycket, ibland nästan ingenting. Han verkar reglera det själv på något vis , men kaninen ska ändå alltid ha fri tillgång till färskt vatten. Pröva att ställa fram vattnet i en skål samtidigt som du har kvar vattenflaskan. Om han inte dricker något alls kan du ju rådfråga en veterinär för säkerhets skull.
    Hoppas det går bra!

• snustorr

Du ska vara glad att kaninen inte dricker. Du ska se mina katter,när jag kommer hem från jobbet är det burkar, glasflaskor spyor och det luktar piss överallt. Jävla sommaralkoholism...

Svar på tråden Vår kanin dricker inget!!!