• KMJ

När försvinner randen på magen?

Jag har fortfarande min rand på magen kvar efter nästan 4 mån. Den har blivit något svagare bara. När ska den försvinna? Är det ok att sola magen eller tar det då längre tid för randen att försvinna?

Någon som vet?

• Svar på tråden När försvinner randen på magen?
  • Kya

det är ju en hormonrand så det borde inte spela någon som helst roll om du solar eller inte. för mig tog det 6 månader innan min rand äntligen var borta.

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut :)
  • goatess82

jag är i samma sits, 4 månader och den är fortfarande kvar, som din har den blekt lite som tur är, lika så navlen är jätte brun fortfarande, ser inte klok ut=)

• Nenna B

Skönt att höra att man inte är själv med att ha hormonranden kvar. Sonen är tre månader och den har bara blivit lite ljusare.

• Nina76

Hihi, min dotter är 13 månader och jag har min nedre rand kvar (om än lite ljusare)....

• KMJ

Ja, man känner sej inte så där jätte snygg nu på badstranden direkt. "goatess82" Jag har också en väldigt brun navel, så den nästan ser smutsig ut. Men men det går väl bort.

Vill bara vara säker på att det är ok att sola. Men som du skriver Nina CC så har randen med hormoner att göra då borde det ju vara okej att va i solen.

• Hackemamma

Min bleknade också sakta, men till sist var jag så less på den att jag krafsade på den när jag duschade, döm om min förvåning när jag upptäckte att den faktiskt försvinner mer och mer av det! En kompis tipsade om det, pigmenten sitter så ytligt att det är möjligt :)
    Krafsade lite/skrubbade med svamp och nu syns den inte för andra :)
    Själv kan jag dock ana den fortfarande.

• LillaFlingan

äsch att bekymra sig om stranden är inget för min del.. kommer nog itne kunna ha bikini igen.. hela magen är full av inte så fina bristningar dessutom..
    är 10v sen förlossningen och hormonranden syns f.f tydligt.. plus den mörka naveln och huden runt om naveln.. (fick ju även hormonpigmentfläckar i armhålorna, knävecken, nacken och omkring och på bröstvårtorna.. även på hakan och under ögonen- de har iaf försvunnit helt..)

• Bobido

min son är snart 1 år och min rand är minsann kvar än. ganska mycket blekare och nästan borta helt ovanför naveln men men... den försvinner väl nån gång får man hoppas. inte hela världen heller känns det som.

• Nintendo

Min dotter är 10 månader och jag har fortfarande randen kvar. Den var ganska ljus från början men har blivit lite ljusare men inte mycket.
    Lite tråkigt är det att ha den där, der ju inte så väldans snyggt ut för jag tycker att det på håll ser ut som en "raggarsträng" men det är inte hela världen.

• KMJ

Nej, visst är det inte hela världen. jag har ju fått världens underbaraste tjej.

Men det tar tid att vänja sej när kroppen förändras så drastiskt och snabbt. Har alltid haft små bröst och nu har jag gigantiska. Jätte svårt att hitta en bikini som funkar och orkar hålla upp dem, de är ju så tunga. kan inte ha något av mina gamla kläder, måste vänja mej vid att köpa helt andra modeller på kläder.

• Bobido

Ja, kroppen är ju inte riktigt den samma. Håller med om att det tar tid att vänja sig. Fast det är klart att man inte skulle byta bort nåt när man fått världens underbaraste bebis. Man får ta några extra djupa andetag de där dagarna som det känns lite mer än annars..

• BimBim o Knorrans Mamma
    KMJ skrev 2009-07-01 16:43:11 följande:
    Jag har fortfarande min rand på magen kvar efter nästan 4 mån. Den har blivit något svagare bara. När ska den försvinna? Är det ok att sola magen eller tar det då längre tid för randen att försvinna?Någon som vet?
    Mamma har kvar sin efetr 29 år så ja du... Jag vet inte
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Jocke & Isa ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • oväntat

jag tycker om min rand o har den gärna kvar. Den visar att jag är mamma! En ursäkt till en lite hängig mage också :)

• malinkat
    oväntat skrev 2009-07-03 23:23:47 följande:
    jag tycker om min rand o har den gärna kvar. Den visar att jag är mamma! En ursäkt till en lite hängig mage också :)
    Samma här ;o)
Svar på tråden När försvinner randen på magen?