• Melami

J*vla Boxer!!!

Jag är så förbannad på detta skit med boxer nu.
    Händer allt oftare att bilden på våra kanaler bara försvinner. Man får hålla på o dra ur strömmen på själva boxern för att få igång det igen.

De sista gångerna har detta dock inte hjälp, vilket är fallet även ikväll för andra gången denna veckan!!! Bilden på de flesta kanalerna som tv3, kanal5, canal+ osv. är nu helt borta.

Ringde kundesupporten häromdagen när bilden försvann och dom skyllde ju ifrån sig totalt. Då menade på att jag skulle gå upp på taket och ändra antennen. Hur kul e det nu o gå upp på taket när det är beckmörkt, dessutom är jag gravid i 7:de månaden! Antennen står rätt, alla inställningar e rätt, boxern är det inget fel på (dom har även försökt skylla på att det är fel på boxern). Vi har köpt speciell antenn avsett för boxer och kört med antennförstärkare. Men lik förbannat så funkar inte skiten!!! Och det betalar vi nästan 400 kr i månaden för?! Fick till svar att jag kan ju avsluta mitt abonnemang om jag är missnöjd men då har jag 3 månaders uppsägningstid om inte en TV installatör kan komma och intyga att bilden är borta. Och vilken TV installatör jobbar kl.23 en fredag kväll???

Är så arg så jag hoppar ur skorna snart!!!

• Svar på tråden J*vla Boxer!!!
  • Marie N

Får jag gissa vad ni har för Boxer.....Samsung?

• Marie N

Melami...Skiiiit också
    Iallafall,jag har en Samsung o har precis samma problem.Behöver jag säga att jag blir skogstokig efter ett antaaaal gånger som det hänt?!Man betalr ju ett abbonemang för tusan

• Silence

haha trodde du menade hundrasen boxer först! *töntiga jag* haha

Men ring igen, då får du säkert tala med någon annan, som kanske är betydligt trevligare och tillmötesgående!

• Marie N

Det är ju fan likt att det fungerade bättre med piratkort

• Melami

Jag har pratat med dom såååå många gånger och alla kommer med nya förklaringar varje gång. Och nu stängde dom ju sin kundtjänst klockan 22 *grrrr*.

Har inte varit något alls på tv ikväll, men vid 23 skulle jag titta på cityakuten - trodde jag!! Suck, blir så trött på det...Bara alla tråkiga kanaler kvar som CNN o sånt...

Håller med dig Marie N, man betalar ju för att man har kanalerna, då ska man ju ha någon glädje av dom oxå. Höjden var för några veckor sedan när dom visade den där CSI filmen på en av canal+ kanalerna, när det var 20 minuter kvar på filmen och som mest spännande, ja då blev det svart i rutan. Då var jag ARG!!

• CB72

Jsså,,, några som har gått på Boxer?? ... Kan bara säga att det ÄR SKIT...

Min morfar hade en sån tills vi blev GALNA,, inget funkade med boxen,, så vi sa upp avtalet.. Vi gick till konsument verket.. Sen var det fixat

Så stå på er..

Vi själva kör på "Via sat",, funkar KANON.... ...

• CB72

En ide som ni kan gör (som min morfat gjorde),,,är att skriva upp "total" tid som ni kan se å vilken dag..

• Melami

Jo, men via sat har ju inte kanal 5 Och min favoritserie är bl.a OC som går på femman....Vet inte om det kanske går på någon annan kanal?

• Melami

herregud vad patetisk jag låter, kan inte låta bli att skratta åt mitt inlägg

• CB72

Melmi- man har ju basutbudet redan ju ..elelr hur ?

sedan skaffar man ju via sat,, med allad om andra kanalerna som man vill ha i det paketat så man har visst 5:an...

• Melami

Men vad jag har hört så får man inte med kanal 5 på via sat eftersom dom inte har rättigheterna att sända denna kanal???

Kom på en sak till, dom har inte Animal planet heller o det är älsklingens favoritkanal som han nästan endast tittar på de få gånger han tittar på tv....

• CB72

Melami- du kan välja vilka typ av "paket" som du vill ha "under" via sat..

Nej man har INTE med kanal 5.. MEN det har du ju redan via basutbudet ju....
    dvs,,, kanal,,1,2,3,4,5, Z-tv,,M'tv..........Som man har via sitt basutbud....

• Melami

Vi har inget basutbud här, dvs, vi har ingen kabeltv, utan utan boxern skulle vi bara ha 1,2,4, och danska 1+2.

Ska gå in på viasats hemsida o kolla.

• Melami

Enl. Via Sats hemsida finns varken kanal 5 eller Animal Planet med bland paketen man kan välja.
    Endast om man väljer Viasat Bredband får man kanal 5, men vi har inte bredmand här utan adsl.

• Moran

Vi har en Sagem-boxer med samma problem som du, Melami! Just precis de kanalerna försvinner såfort det blåser, regnar eller snöar ute. Kundtjänst säger att det är nåt fel på VÅR mottagning å att vi åsså ska upp på taket å peta. Vi betalar ju för faan extra för Canal +-kanalerna åsså funkar de inte som de ska! Man undrar vad man betalar för egentligen... Inte är det bra service i alla fall!

• Poena

Vi har också problem.. Ibland funkar inte 3:an och 5:an alls.. Oftast är det de det är problem med! Men ibland räcker det med att man går fram och ställer sig framför där boxrn står (?) Ibland får man starta om.. Störande

Vi har fortfarande kvar vår gamla Kabel Vision därför, så har man liksom en förstärkning om Boxer inte funkar Dåligt är det.. Då bor vi inne i en stad med antennen uppe högst på taket på ett högt våningshus..

Svar på tråden J*vla Boxer!!!