Bältesstol från Biltema?
En liten undran bara... har nån köpt bältesstolen som Biltema säljes, och i så fall vad ni tycker om den? Funderar på att köpa den. Pga bilreparationer och rotfyllning har jag inte råd att köpa dyrt...
En liten undran bara... har nån köpt bältesstolen som Biltema säljes, och i så fall vad ni tycker om den? Funderar på att köpa den. Pga bilreparationer och rotfyllning har jag inte råd att köpa dyrt...
Sonen fick en sån från farmor alldeles nyligen. Vi tycker att den verkar bra, för våra behov då. (Att den är säker utgår jag liksom från). Vi har ingen erfarenhet av andra bältesstolar, men vi tycker att den är relativt smidig. Den verkar bekväm att åka i. Kanske är lägsta hacket där man fäster bältet på ryggdelen aningens högt. Inte så att sonen som är ganska kort (100 cm ungefär) har bältet över halsen, men lite längre ner hade det kunnat vara kanske. Vi har ingen bil och nästa gång vi använder stolen kanske sonen har vuxit 10 cm så det är inget vi direkt oroar oss för.
Tack för ditt svar! Är den tung att bära?
Nej, den väger väldigt lite. Kan lätt bäras i ena armen om man samtidigt bär en 11 kgs sprattlande 2åring med andra armen .
(Tänk bara på att barn måste väga minst 15kg för att få sitta framåtvända, stolen är godkänd från tidigast 15kg. Barn ska också vara minst 4år)
Min dotter fyller 4 i december, men väger snart 18 kg och kan således inte ha sin Besafe Izi Kid så värst länge till. Jag vet ju att man helst ska ha barn bakåtvända tills de fyller 5, men jag vill inte köpa en bakåtvänd stol till...
Nä då, jag menade bara rent allmänt
Så idiotiskt att det finns stolar som bara klarar 18kg.. förstår inte menigen. Då andra sidan kan man ju välja själv när man köper stolen, så man ser till att stolen klarar 25kg. Synd dock..
Jag funderar lite på biltemas bältesstol, sen när det är dax för de till sonen (dock väldigt länge till, kanske inte ens har kvar den stolen då). Köpa en bältesstol med isofix och ha i våran bil och sen ha biltemas hos mina föräldrar. Fast som sagt det är ju iaf 3,5 år tills den frågan kommer på tal i denna familjen.
Nä just det jag menar idiotiskt att det finns.. Hursom.
Sidoskydd, viss kvalitet, komfort etc. skiljer ju lite från en dyr och en billig. Biltemas stol är ju i stort sett hårdplast med en tunn stoppad dyna, längre resor är den nog inte särskilt bekväm. Men den är ju testad och godkänd så det är ju inget fel på den!
Det jag inte fattar är hur det kan vara 18 kg på den, medan det är 25 kg på two way i baksätet utan stödben....