• Anonym (husköparen)

Vad händer om vi inte får sålt vårt hus? (Har precis köpt nytt)

Sitter i skiten. Men hoppas att det kommer att ordna sig, allting. Det är bara så jobbigt att gå och inte veta. För en tid sedan köpte vi nytt hus. Större, fler rum, ett hus att bo i för all framtid. Nu försöker vi sälja vårt nuvarande hus. Vi har redan skrivit på för lån och allting och mäklaren har varit jättepositiv angående vårt nuvarande hus. Det är i toppskick, nyrenoverat, bra område, allt man kan önska sig.

Problemet är att det ännu inte kommit några bud.

Magont eller?
    Någon som kan ge råd och stöttning? Eller är det nu jag borde skylla mig själv?

• Svar på tråden Vad händer om vi inte får sålt vårt hus? (Har precis köpt nytt)
  • Anonym

säljer ni erat hus på den summan lånet är på,eller högre?

• Anonym

Det bästa är att sälja sitt eget hus först! Våran bank låter ingen ta lån till ett nytt hus innan man sålt det första. Hur länge har erat hus legat ute för försäljning?

• Anonym

Tog ni ingen försäkring mot dubbla boenden?
    Kanske måste ni sänka priset för att få det sålt.

• Anonym

Vart ligger det någonstans?

• Anonym

Jag fattar inte hur man kan köpa ett hus innan man har fått det andra sålt eller hur man vågar!

• Anonym (husköparen)

Visst är det ett risktagande, helt klart. Men vårt hus är som sagt i toppskick och det bör inte vara några problem alls att sälja det. Men ännu har ingen lagt bud.. Det har varit ute till försäljning i två veckor. Visningen var förra veckan. Vi har lån på 200 000 kr mindre än vi begärt och vi tog ingen försäkrning mot dubbla boenden eftersom de vi köpte de nya huset hade det och det skulle bli för många led ifall vi också gjorde det. Huset ligger i en stad med attraktiva hus..

• Anonym

Det är ju väldigt segt på marknaden nu och dessutom har folk svårare att få ta lån.I värsta fall får ni ju betala dubbla boenden tills dess att huset blivit sålt.

• jenny99

Folk nappar om man sänker priset en aning.

Jag hade sänkt den till max,utan att gå back alls,och hoppas på en snabb affär.

• Anonym (husköparen)

Dubbla boenden... ja du.. I värsta fall kanske försöka hyra ut det gamla huset kanske?

Sänker vi till max så har vi inte råd med det nya. Vi har räknat med att få ut en viss summa.

Jag hör ju hur dumt detta låter. Att man vågar, ja. Samtidigt kan det ju lika gärna gå vägen och allt vara klart om ett par dagar.

• benedikten

Anonym (husköparen) skrev 2009-07-01 19:49:47 följande:

Dubbla boenden... ja du.. I värsta fall kanske försöka hyra ut det gamla huset kanske? Sänker vi till max så har vi inte råd med det nya. Vi har räknat med att få ut en viss summa. Jag hör ju hur dumt detta låter. Att man vågar, ja. Samtidigt kan det ju lika gärna gå vägen och allt vara klart om ett par dagar.
    Jag tycker inte ni ska bli desperata och sänka priset. Har ni möjlighet så hyr ut det gamla huset och vänta och se hur marknaden blir till hösten. Det är inte så många som köper boende på sommaren.
Svar på tråden Vad händer om vi inte får sålt vårt hus? (Har precis köpt nytt)