• Anonym (skäggiga damen)

mustasch!!!!

Seriöst,det här är på allvar! Jag är gravid i 8:e månaden och har såklart varit en del i solen senaste tiden(svårt att undgå) Hört folk innan som sagt att man kan få väldigt mörk överläpp om man solar mycket under graviditeten....ja det kan man väl säga att jag har erfarenhet av nu. Ser verkligen ut som om jag har jordens mustasch, och dessutom så har jag under denna graviditet även den stora lyckan av att ha extra mycket hårighet...(magen,ansiktet ja typ all over så att säga) Herregud,vad ska jag göra?
    Funderade på om (skratta inte ihjäl er nu) man kunde smeta in tandkräm på överläppen? Den bleker ju? Kan man väl ha över natten eller när man är i solen? ha ha på min egen baksida alltså....gud,vad gör jag?

• Svar på tråden mustasch!!!!
  • tarrrap

Hejsan!

Aj aj, vilket dilemma.Jag fick mustasch är jag åt p-piller, lycklitvis försvann det (om än långsamt) när jag slutade. Så direkt nu när jag fick reda på att jag var gravid och det blev soligt så in i bänken gick jag och köpte mig en riktig och i mina mått mätt dyr ansiktskräm med solfaktor 30. Fick då även reda på att Clinique har en kräm som ska hjälpa till att ta bort pigmentfläckar. Har inte testat den själv...men det kan ju vara värt ett försök.

• Anonym (skäggiga damen)

Hej!
    Ja man kanske får testa den då. har kört med solfaktor 30 i ansiktet sedan i våras från apoteket....men ska nog kolla upp krämen du talar om,tack.

Svar på tråden mustasch!!!!