• balisto

Stor mage i vecka 10?

Hej,

jag är i vecka 10 och min mage är redan så stor att folk börjar fråga om jag är gravid. Är det någon annan som har det så? Jag är lite "orolig" att det kanske är tvillingar eller att jag har gått längre än 10 veckor. Detta särskillt efter att man inte såg någonting alls förrän jag gick in i vecka 23 när jag var gravid med första barnet...

Hur har ni det? Tror ni det kan vara tvillingar?

• Svar på tråden Stor mage i vecka 10?
  • elinville

Är det länge sen du fick förra barnet? Magmusklerna är ju sämre abdra graviditeten och magen och dess innehåll känner igen en graviditete och för plats för livmodern långt innan den egentligen är så stor. Det gör att magen ser större ut tidigare. Behöver inte innebära tvillingar eller att du gått längre. Men är du orolig så ta kontakt med din BM så kan hon känna på magen och se hur stor livmodern egentligen är, det är ju den som avgör.

• Mozarts Nachtmusik

tror att de är så de brukar va. man blir mkt större med andre, tredje etc.
    livmodern har ju inte nått över blydgdbenet så tidigt så de hanlar nog om gaser + uttänjda magmuskler?

Kom ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra
  • mammatotoo

Detta hände mig och många fler i min närhet då 2án tog plats i magen
    Det går inte att jämföra med första gravidmagen.

Jag har trott med både 2án och 3án att det skulle vara tvillingar

• Meadow

Hej

Jag har precis gått in i v 7, har en dotter på 1,9 sen tidigare, och jag ser verkligen INTE KLOK UT på kvällarna. På morgonen är den lite uppsvälld, men jag skämtar inte, när jag går och lägger mig har jag typ v18-20 mage!

Den är så otroligt uppsvälld, galet! Har bara berättat för närmaste kompisar och syster, men jag vette fan hur jag ska kunna hålla det hemligt till v12!

• dunkudde

Håller med!
    Väntar 2an nu och är i v.10
    Dottern är 3år i oktober och med henne började magen synas smått nu, med denna bebisen så är jag stor som om jag vore i v20 på kvällarna!

Tack och lov fick jag förklarat för mig att det brukar vara så med andra eftersom att magmusklerna inte alls är som innan och att kroppen redan är förbered på ett annat sätt.
    Var på VUL i v.8 och då kunde dem ialla fall bara se ett hjärta.

• AnLj

Jag är en tjockis och det syns men tror att det går ner om några veckor. Tror att jag är i gastiden! ;) är med första

• balisto

Skönt och höra att det finns andra som har det så. Helt galet. Undrar bara hur jag kommer se ut när jag är lite längre gången. Ojoj. ;)

• Flufftroll

Jag ser ut som om jag är i v 15 minst om kvällarna, ändå är det första barnet! Men jag antar att det handlar mycket om gaser och typ förstoppning... vilket inte är skönt alls! Det kommer vara svårt att dölja...

En sak som alla har reagerat på dock är mina tuttar! Jag har storlek 75G men nu håller de på växa upp till H känns det som, större än nånsin :O Jag trodde att det var tjejer med mindre boobs som märkte storleksförändring tidigare men vad vet jag, man får ju höra att alla kvinnor och alla grav är olika ;)

• pissbrunsvägen

japp jag med ser hög gravid ut ,fast gubben tycker inte det =),de är väl kanske gaser otminstone för mig gaasar not fruktansvärt,är i vecka 10 med tredje barnet o vår ungsta dotter är bara 7mån så nu blir de tätt me barn här men de är ju så vi vil ha det!!=)

• Te79

Jag håller med jag ser så uppsvälld ut, är grymt jobbigt men då är det min andra graviditet också och min dotter är bara 8 månader så kan förstå att det syns mer nu. man vill ju se gravid ut inte uppsvälld.

• Glimra2

Jag var också ganska svullen och stor för ett tag sen, men nu är jag i v 12 och har nästan platt mage. Så den värsta svullnaden lägger sig nog för att komma tillbaka som bebismage längre fram.

• Illspecko

Knepigt, trodde först bara att det var jag som inbillade mig att min mage var litestörre men jag upplever den väldigt stor på kvällarna typ v 18 mage och på morgonen är den platt, vill att det ska synas att jag är gravid, väntar mitt andra barn mitt första är 5 år.

TRåkigt bara om "svullnaden" lägger sig efter någon vecka kommer se knepigt ut juh

• Lena85

Jag är i vecka 10 med andra barnet och min mage är jättestor redan... Min dotter är nu 6½ månad... Så det är ju inte så lång tid emellan...

• Illspecko

Vill åxå har stooor mage buhuuuu

• AannaH

När jag väntade mitt andra barn så blev jag oxå snopen att jag var så "stor" men bm sa att när magen varit uttänjd en gång så går det fortare andra gången skinnet mer elastiskt. Nu väntar jag 3.e o magen syns verkligen hoppas bara jag kan dölja den på jobbet fram till semestern o när jag kommer tillbaka är jag i v13 då kan man ju berätta..

Tror inte det spelar någon roll hur gammal det andra barnet är för storleken på magen. Min son var 7 år när jag väntade min andra son o den blev stor ändå

Robin -97 Nemo -05
  • Illspecko

Jag håller tummarna för att min mage ska börja växa.... Samtidigt är jag lite orolig eftersom jag ska börja på nytt jobb i september å då lär magen garanterat synas

Svar på tråden Stor mage i vecka 10?