• Höströd

Mysiga matställen i Skåne...

Är det någon som vet något mysigt ställe där man kan äta gott och njuta av naturen...

Södra Småland går också bra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 12:12
    Ska nog vara lite mer detaljerad om vad jag söker, någonstans på landet, mitt i smeten, det får ärna finnas någon historisk byggnad eller historia om byn/orten. Vi hade tänkt äta lunch och sen bege oss ut och titta på gamla hus eller byggnader..eller ruckel..vi är geocachletare så vi söker ställen, udda ställen och vi vill leta efter skattgömmor där vi ska äta..några mils avstånd gör inget..
  • Svar på tråden Mysiga matställen i Skåne...
  • Höströd

Det blir ju extra kul om det kanse finns en speciell plats eller sevärdhet i närheten...

• vackrastarflow

Mölle är fint! Och man kan få både billig och dyrare god mat

• Höströd

Det jag letar efter är ett matställe, där du vet det är god mat...

• vackrastarflow
    Höströd skrev 2009-07-02 10:55:29 följande:
    Det jag letar efter är ett matställe, där du vet det är god mat...
    Ja jag vet att det är god mat där. Det finns en 4-5 restauranger där, välj själv vilken beroende på budget. Jag hade väl inte tipsat om det om jag inte visste att det var god mat
  • Pyff

Ingelstorps värdshus ska vara bra, ligger på Österlen öster om Ystad. Har hyrt hus i Ingelstorp i sommar så då ska jag testa själv www.ingelstorp.se

• Höströd
    Pyff skrev 2009-07-02 20:03:29 följande:
    Ingelstorps värdshus ska vara bra, ligger på Österlen öster om Ystad. Har hyrt hus i Ingelstorp i sommar så då ska jag testa själv www.ingelstorp.se
    Låter intressant, ska kolla det, Tack!
    Marie IE B skrev 2009-07-02 21:23:59 följande:
    Bykrogen i Brantevik (ligger på Österlen)
    Låter fint...ska även kolla detta.
    vackrastarflow skrev 2009-07-02 14:33:31 följande:
    Ja jag vet att det är god mat där. Det finns en 4-5 restauranger där, välj själv vilken beroende på budget. Jag hade väl inte tipsat om det om jag inte visste att det var god mat
    Ja, tack, har ätit på två ställen i Mölle, men jag ville veta om du hade något att rekommendera, något du själv gillar..och namnet på restaurangen...
  • Höströd
    Pyff skrev 2009-07-02 20:03:29 följande:
    Är det den här du mena?

www.ingelstorp.com/
  • Höströd
    Marie IE B skrev 2009-07-02 21:57:36 följande:
    Exakt den är det :) Boka bord för att vara på den säkra sidan.
    Ja det är ju ett plus kanske om man kommer vid lunchtid.....

Tack igen för tipset!

Bor du i närheten?
  • Marie IE B
    Höströd skrev 2009-07-02 22:09:28 följande:
    Ja det är ju ett plus kanske om man kommer vid lunchtid..... Tack igen för tipset! Bor du i närheten?
    Nej, inte alls men vi åt där för två år sedan och vi lever på den upplevelsen fortfarande och då har vi ätit på många "fina" restauranger både före och efter det bl a i Stockholm (Stockholm Fisk, Gondolen m fl). Vi åt deras kvällsmeny.
  • Extramoster

Vill du njuta av havet så kan jag rekomendera Blå Caffé i Lomma,

• Höströd
    Extramoster skrev 2009-07-03 00:04:48 följande:
    Vill du njuta av havet så kan jag rekomendera Blå Caffé i Lomma,
    Tack för tipset, men det är inte rikttigt havet jag vill ha, bor i Helsingborg...

Det såg annars mysigt ut, lite så där enkelt..sånt gillar jag.

www.blacafeet.se/index.html
  • Höströd
    Trill skrev 2009-07-03 12:14:03 följande:
    Tunneberga Gästgifvaregård i Jonstorp: www.tunneberga.se/ och om ni vill ha världens godaste fika: Flickorna Lundgren www.fl-lundgren.se/ (Skäret, mellan Jonstorp och Mölle)
    Flickorna Lundgren har jag alltid velat besöka..och där finns det ju gott om gömmor...

Tunnberga ska jag kolla genast

Tack!
  • Pyff
    Höströd skrev 2009-07-02 21:43:24 följande:
    Är det den här du mena?www.ingelstorp.com/
    Jepp, sorry att jag skrev fel adress Därifrån har du ju nära till både Ales stenar och Glimmingehus slott............
  • vackrastarflow
    Höströd skrev 2009-07-02 21:41:36 följande:
    Ja, tack, har ätit på två ställen i Mölle, men jag ville veta om du hade något att rekommendera, något du själv gillar..och namnet på restaurangen...
    förlåt, jag är dålig på namn. vi åt mors dags-brunchen på den som ligger nere vid hamnen (men inte bland de som sitter ihop).
  • chicopico

åt här förra helgen och det var helt underbart god fisk....
    fast den vackra omgivningen gjorde nog också att maten smakade extra gott!!
    www.rokeriet.se/
    Det ligger precis söder om Åhus.

• Höströd
    chicopico skrev 2009-07-07 21:14:12 följande:
    åt här förra helgen och det var helt underbart god fisk.... fast den vackra omgivningen gjorde nog också att maten smakade extra gott!! www.rokeriet.se/ Det ligger precis söder om Åhus.
    Tack för tipset  {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Mysiga matställen i Skåne...