• EmelieSvensson

Förvaring av tvätmedel mm

ag bor i lägenhet och tvättar alltså i gemensam tvättstuga nere i källaren. Jag vill gärna ha tips på hur jag på ett snyggt och smidigt sätt kan lösa det med förvaringen av tvättmedel.
    För närvarande har vi ett litet förråd på samma våningsplan som tvättstugan där jag förvarar tvättmedel i IKEA förvaringsburkar i glas(1 för färgad tvätt & 1 för vit tvätt), men jag har ännu inte hittat någon bra lösning att förvara sköljmedlet på snyggt.
    MEN, nu ska förråden bort, vilket betyder att jag kommer behöva släpa på tvättpåsen (IKEAs blåa påse :) ) samt all tvättmedel, sköljmedel och ibland fläckborttagare.

Så nu behöver jag hjälp och tips på bra förvaring (för tvättmedel, sköljmedel & fläckborttagning) som är enkel att bära upp och ner. Kanske någon typ av korg att bära allt i, men det ska vara snyggt :) Kanske även någon ersättare för IKEAS blå påse...
    Jag vill inte ha glasburkar att förvara medlet i för det blir tungt och jag har kraschat 2 stycken redan :)
    Vet någon om det finns två-delade plastburkar, typ sån man kan förvara pasta i, men som är delad på mitten.

Alla tips mottages tacksamt :)

• Svar på tråden Förvaring av tvätmedel mm
  • MissGos

Borde det inte finnas nån sån typ av burk i husvagnsaffärer? De satsar ju ofta på praktiska lösningar som tål lite.

• EmelieSvensson
    MissGos skrev 2009-07-01 23:15:58 följande:
    Borde det inte finnas nån sån typ av burk i husvagnsaffärer? De satsar ju ofta på praktiska lösningar som tål lite.
    Oj, någon sån finns inte här :)

-------------------------------------------------------------------------------------

Hur förvarar ni tvättmedel, ni som får transportera allt till en tvättstuga utanför hemmet?
  • MissGos
    EmelieSvensson skrev 2009-07-03 13:21:25 följande:
    Oj, någon sån finns inte här :)-------------------------------------------------- -----------------------------------Hur förvarar ni tvättmedel, ni som får transportera allt till en tvättstuga utanför hemmet?
    Det finns ju de butiker som har postorder. T.ex. http://www.husvagn-svensson.se/

Kanske kan du få nåt tips iaf om lösning?
  • jj81

På rusta har de en jättefin typ shoppingkorg i vitt eller svart. Om du vill ha något snyggt att bära allt i. Jag har nyss köpt en själv och finns en bild på min blogg om du vill kika. Bara att scrolla ner lite.

Har tyvär inge direkt tips på förvaringsburkar i plast. Ikea. lagerhaus eller rusta kanske har något.

www.jennyshus.webblogg.se

• EmelieSvensson

Den var snygg! tack för tipset.

Mer tips om förvaring tack :) Jag gissar på att jag inte är ensam om att behöva kånka på allt till en tvättstuga utanför lägenheten?

• Magrat

Jag har mina tvättmedel i två plastburkar som är inköpta på ÖoB. De har en öppning i locket så man behöver inte ta av hela locket för att hälla.
    Sköljmedel har jag oftast inte, men när jag använder det har jag det i en halvliters plastflaska.
    Dessa burkar (och ett deceilitermått) har jag i en tygkasse.
    Själva tvätten har jag i en plastkasse från Drömhuset. De finns i olika storlekar och färger.
    www.dromhuset.se/%C3%B6rvaringsv%C3%A4ska

Svar på tråden Förvaring av tvätmedel mm