• Resfeber

Behöver svar snabbt: hur bli av med mögellukt i kläder? Räcker det med vanlig tvätt?

Har just packat upp ett par gardiner som legat i en påse lite för länge och dragit på sig mögellukt. Står här vid tvättmaskinen och undrar vad jag ska göra. Räcker det med vanlig tvätt? Ska jag förbehandla på något vis? Tvätta lite varmare än jag brukar?

• Svar på tråden Behöver svar snabbt: hur bli av med mögellukt i kläder? Räcker det med vanlig tvätt?
  • niiile

några droppar ättikssprit gör susen =)

• Vasen

Våra handdukar möglar titt som tätt (slarviga är vi), jag tvättar dem i 60 grader med vanligt tvättmedel. Någon gång har jag haft i lite klorin. Bara helt lite så det inte bleks. Efter klorintvätten har jag tvättat en gång till i vanligt tvättmedel för att få bort klorinlukten.

• Nattviolen

Har just lärt mig - här på FL att ättika i tvätten är guld. Våra unkna handdukar - visserligen inte mögliga men ändå inte mysiga blev hur fräscha som helst. Det finns någon ättikstråd här - ättikans vänner eller liknande där det står hur du ska dosera.

• Nattviolen

Har just lärt mig - här på FL att ättika i tvätten är guld. Våra unkna handdukar - visserligen inte mögliga men ändå inte mysiga blev hur fräscha som helst. Det finns någon ättikstråd här - ättikans vänner eller liknande där det står hur du ska dosera.

• Resfeber

Tack!!!! Ska prova ättika!

Svar på tråden Behöver svar snabbt: hur bli av med mögellukt i kläder? Räcker det med vanlig tvätt?