• fritzie76

Dåligt väder.....

Åh vad jag känner mig ledsen nu.....vi ska åka till Göteborg på onsdag i nästa vecka och vara där i 4 dagar. Nu när jag tittar på hur vädret ska bli då så är det kass.....regn och 16-17 grader...hur roligt blir det då?????

Vi som sett fram emot denna resan så...och så ska det bli det värsta vädret man kan tänka sig...ingen grillning, inga mysiga kvällar på altanen, inte så roligt på Liseberg osv.

Usch säger jag bara...men det är väl bara att ställa in sig på att gå i regnkläder och småhuttra :(

• Svar på tråden Dåligt väder.....
  • CosmicCat

Visst är det trist, vi ska till Leksand sommarland på måndag och då ska det vara 13 grader och regn.

• fritzie76

Usch ja, först såg det ut som att det skulle bli ganska bra väder i alla fall men prognoserna ändrar sig rejält...det är ju ett tag till vi ska åka så det är kanske osäkert än om hur det blir...men nu ser det inte bra ut.

Vi får inte förstöra semestern genom att hänga upp oss på vädret, men regn gör ju att allt blir tråkigare....

• fritzie76

Kan ni får mig att tänka positivt..vädret kan man ju inte göra något åt... men det känns tråkigt speciellt när det varit så fint väder länge..Tråkigt att gå på Liseberg när det regna ju..och allt annat vi tänkt göra är ju inte heller så roligt när det regnar....

• cotton

För det första är prognoser så långt fram inte särskilt tillförlitliga, så ha förtröstan än.

För det andra, just Liseberg är ett ställe som är BÄTTRE vid regn än vid gassande sol! Believe me! Och ni kan gör massor med annat kul, Universeum, shoppa i Norstan, åka båt ut till Älvsborgs fästning och annat som inte är väderberoende. Och är ni där i fyra dagar kan även regnet blåsa bort. Det är turen med Gbg, vi ligger strandnära och då kan moln blåsa bort!

Ni får säkert en underbar semester! Mycket av glädjen sitter i inställningen!

• Linam370
    cotton skrev 2009-07-02 15:41:02 följande:
    För det första är prognoser så långt fram inte särskilt tillförlitliga, så ha förtröstan än.För det andra, just Liseberg är ett ställe som är BÄTTRE vid regn än vid gassande sol! Believe me! Och ni kan gör massor med annat kul, Universeum, shoppa i Norstan, åka båt ut till Älvsborgs fästning och annat som inte är väderberoende. Och är ni där i fyra dagar kan även regnet blåsa bort. Det är turen med Gbg, vi ligger strandnära och då kan moln blåsa bort! Ni får säkert en underbar semester! Mycket av glädjen sitter i inställningen!
    Håller med!
    Det är så mkt mindre folk, kortare köer och allting om det är regn när man är på Liseberg. Och i gassande solsken är allting bara gnälligt och varmt..

Universeum är ju varmt och gott oavsett väder på utsidan och nordstan är ju under tak!
  • Anova
    fritzie76 skrev 2009-07-02 10:54:42 följande:
    Åh vad jag känner mig ledsen nu.....vi ska åka till Göteborg på onsdag i nästa vecka och vara där i 4 dagar. Nu när jag tittar på hur vädret ska bli då så är det kass.....regn och 16-17 grader...hur roligt blir det då?????Vi som sett fram emot denna resan så...och så ska det bli det värsta vädret man kan tänka sig...ingen grillning, inga mysiga kvällar på altanen, inte så roligt på Liseberg osv.Usch säger jag bara...men det är väl bara att ställa in sig på att gå i regnkläder och småhuttra :(
    tänk positivt.. Du är i en stad, där finns det alltid saker att göra..
    Själv beger jag mig ut på en veckas fjällvandring på lördag.. tänk om det regnar för mig!!
  • fritzie76

Tack för lite positiva tankar :) Det är klart att det är jobbigt om det är för varmt men regn tycker jag är jobbigt. Kvällarna blir ju inte lika mysiga heller.....

Men jag ska tänka positivt nu...och det kanske inte regnar konstant i alla fall :)

• fritzie76

Har ni några förslag på vilka museum som skulle vara roliga för oss? Vi har små barn i förskoleåldern.

Vet ni om man kan ta med sig barnvagn på Paddan?

Svar på tråden Dåligt väder.....