• DevilsDaughter

Någon som läst Engelska C?

Är det svårt? Det var flera år sedan jag läste engelska b och det känns som att jag glömt en väldig massa. Däremot har jag ganska lätt att lära.. Är kursen väldigt svår? Jag ska isåfall läsa den på distans.

• Svar på tråden Någon som läst Engelska C?
  • Daulwa

Är det på gymnasienivå?
    I så fall har jag läst den (men det var flera år sedan ). Jag tyckte nog inte att den var så svår, kommer ihåg att vi fick skriva ett arbete på engelska som skulle vara relativt omfattande. Ungefär som specialarbetet som man gjorde i 3:an.

• Bevabus

Snackar vi gymnasiet här? Jag tog just studenten så jag gick Eng C nyligen. Jag har väldigt lätt för engelska så jag tycker inte det var svårt, men samtidigt så hade jag en lärare som tog studerandet väldigt lätt så...
    Engelska B tyckte jag man fick lära sig mera i för då hade jag en annan lärare. Men det beror ju helt på hur läraren lägger upp det.
    Vi fick välja mellan Eng Cambridge och Eng C. De som hade Cambridge hade massvis med grammatik medan vi andra hade helt vanlig engelska..bara fler ord att lära sig helt enkelt.

• Bevabus

Snackar vi gymnasiet här? Jag tog just studenten så jag gick Eng C nyligen. Jag har väldigt lätt för engelska så jag tycker inte det var svårt, men samtidigt så hade jag en lärare som tog studerandet väldigt lätt så...
    Engelska B tyckte jag man fick lära sig mera i för då hade jag en annan lärare. Men det beror ju helt på hur läraren lägger upp det.
    Vi fick välja mellan Eng Cambridge och Eng C. De som hade Cambridge hade massvis med grammatik medan vi andra hade helt vanlig engelska..bara fler ord att lära sig helt enkelt.

• DevilsDaughter

Ja, det är gymnasiet jag menar. Ska läsa på komvux, ofta är det lite svårare där än på gymnasiet.. Men jag ska nog ge mig på att läsa den då. Jag tycker ju om engelska och vill ju lära mig mer..

• Bevabus

Ja tycker du om det så finns det väl inget som stoppar dig så länge man har ett intresse så går det lättare att lära sig

• Caroline05

Den är inte särskilt mycket "svårare" än engelska B, men som jag kommer ihåg det så fokuserar c-kursen mer på att man ska kunna uttrycka sig mer formellt (eller rättare sagt kunna använda språket i alla olika sammanhang, och veta vilket språk som passar i vilken situation), och det kommer troligtvis vara mer muntligt än det var i engelska B. Har du läst B-kursen så klarar du C-kursen också. Lycka till! :)

• Caroline05
    Caroline05 skrev 2009-07-12 19:34:41 följande:
    Den är inte särskilt mycket "svårare" än engelska B, men som jag kommer ihåg det så fokuserar C-kursen mer på att man ska kunna uttrycka sig formellt (eller rättare sagt kunna använda språket i alla olika sammanhang, och veta vilket språk som passar i vilken situation etc.), och det kommer troligtvis vara mer muntligt än det var i engelska B. Har du läst B-kursen så klarar du C-kursen också. Lycka till! :)
  • Caroline05

Oj, sorry. Dubbel-inlägg.

Svar på tråden Någon som läst Engelska C?