• Hedvig Eleono­ra
    Äldre 2 Jul 13:19
    6586 visningar
    8 svar
    8
    6586

    Födelsedagspresent till treårig pojke

    Hej alla föräldrar!

    Vår son fyller tre år i juli. Nu börjar folk fråga vad han önskar sig och min fantasi är slut. Till saken hör att han har en snart femårig storebror, så vi har redan väldigt många leksaker osv.

    Vi har köpt ett par små riddare med hästar åt honom, samt boken Pricken av Margaret Key. Funderar på en riddarborg också. Vad kan man tipsa familj och släkt om i övrigt?

    Alla tips och idéer mottages tacksamt!

  • Svar på tråden Födelsedagspresent till treårig pojke
  • Äldre 2 Jul 13:20
    #1

    ett teaterbesök? Det behöver ju inte alltid vara nån leksak utan nåt ha behöver.
    Vi har önskat oss cyklar, sängar osv till han och sen så får han alltid nån liten leksak

  • Grådan
    Äldre 2 Jul 13:21
    #2

    Cykel
    Pool
    Kläder
    Möbler till rummet
    Film
    Spel typ "banka Molle" Loppspelet mm

  • Äldre 2 Jul 13:21
    #3

    Gillar han lego/duplo eller t.ex. brios järnvägar så kan man ju önska tilläggsdelar av släkten.
    Kanske fler riddare och hästar?
    Maskeradkläder?

  • Miss Lau
    Äldre 2 Jul 13:25
    #4

    Pussel, böcker, leksakskök, duplo, dockvagn, Little people grejer, kaplastavar och Memoryspel är några saker som min 3,5 åring gillar.

  • bengke
    Äldre 2 Jul 13:29
    #5

    pyssel, lera och pärlor och sånt, förbrukningsmaterial kan man aldrig få nog av!

  • buseli­bus
    Äldre 3 Jul 14:04
    #6

    maskeradkläder
    cykel
    trampbil
    pussel
    pennor och papper
    spel
    dvd
    cd skivor med barnsånger eller sagor
    böcker
    någon fritidsaktivitet som han kan gå på i höst t.ex. vattenlek, barndans eller gympa. Sånt kostar ju ändå en del om man har flera barn.

    Inför födelsedagar brukar jag försöka sortera bort en del leksaker som de haft ett tag och inte leker så mycket med så de får plats för nya.

  • Kålrot
    Äldre 4 Jul 22:10
    #7

    Jag brukar föreslå böcker, eller de kläder de behöver.

    Vår dotter har nyss fyllt 3 år, och eftersom hon har två storasyskon så är vårt hus överfullt av leksaker, kläder, böcker, papper, ja allt ett barn kan tänkas behöva.
    Vi sa då att de gärna får ge henne en slant istället som vi sätter in på kontot. Och slå in en spade för 5 kr till sandlådan som hon kan öppna.

    3-åringar är inte så medvetna om vad de får, det viktigaste är nästan att få öppna ett paket. Innehållet är inte lika viktigt...

  • Standl­y
    Äldre 4 Jul 22:15
    #8

    Ge bort en upplevelse är väl aldrig fel. Annars funkar ju alltid kläder & böcker som ngn skrev. Playmobil var väldigt populärt här när vår stora fyllde 3.

Svar på tråden Födelsedagspresent till treårig pojke