Dockvagnar!
Varför ska dockvagnar vara så extremt dyrt?! Och vilka funktioner! Jag tänkte köpa en dockvagn åt min son som älskar att dra sin egen barnvagn men min plånbok sprang och gömde sig! Bara för att man inte vill ha en "paraplysulky" så vill man tydligen ha värstingmodellerna!
Behöver barnen verkligen sådana här vrålåk? Än mer lustigt är det då man är på Barnens hus och Brio sitty barnvagn kostar 795 på extrapris och Brio sitty dockvagn kostar 500!
Är det bara jag som tycker det här är sjukt?
Några beskrivningar:
Quinny kombivagn. Sulky, dockvagn och bilstol i ett! Bilstolen har ett litet förvaringsutrymme i ryggen. Ramen är ihopfällbar. Hjulen är gummiklädda och framhjulet är rörligt. Passar dockor upp till 42 cm. Docka ingår ej.
Cirkapris: 1 299,-
Så dockor skulle inte kunna färdas med stil? Här är en dockvagn som lever upp till sitt namn. "Elegant" har allt som en verkligt bra vagn ska ha: en skön korg där dockan kan ligga, ett tvättbart madrassunderlag, ett stoppat vagnsöverdrag med tryckknappar som gör det lätt att ta på och ta av, en upp- och nedfällbar sufflett som ger extra skydd, fotbroms för ojämna underlag och en förvaringskorg av stål där dockans saker kan få plats. Men det som gör den här vagnen till något alldeles extra är finishen. Med det fina, hopfällbara metallschassit och de smala gummidäcken är det här en vagn som är elegant både till namn och utformning.
Cirkapris: 799,-
Dags att ta en liten tur med familjen. Den här dockvagnen har alla riktiga sittvagnsfunktioner, så att barnen kan leka hur det är att vara mamma och pappa på riktigt! Sätet är justerbart och tyget går lätt att ta bort från chassit för att rengöras. Ett band som löper mellan dockans ben och ett justerbart fotstöd ger extra komfort och säkerhet. Vagnen har en hopfällbar, fjädrande ram med ett behändigt förvaringsutrymme av tyg och nät undertill, så att dockans alla saker hålls på plats. Perfekt om man vill gå runt med dockan i hela stan eller bara i ett annat rum. Passar dockor upp till 55 cm.
cirkapris: 499,-