Tråden för oss som äter VLCD diet
Välkommen hit!
Här hänger vi som har börjat med VLCD diet med nutrilett,naturdiet osv
Här kan vi stötta varandra,ge råd,visa resultat över viktnedgången osv
Välkommen hit!
Här hänger vi som har börjat med VLCD diet med nutrilett,naturdiet osv
Här kan vi stötta varandra,ge råd,visa resultat över viktnedgången osv
Hej jag hoppar gärna in här!
Jag började igår efter att ha försökt ganska länge utan resultat med GI. Jag är 166 cm lång och väger idag 68,5 ingen direkt övervikt men jag kommer inte i några av mina sommarkläder och jag känner att jag behöver bryta trenden och kickstarta förbränningen.
Hittills har det gått bra, jag är inte hungrig men har ont i huvudet -kanske pg värmen.
Hur länge har du hållit på- har du fått något resultat ännu?
puffar tråden
Hej
Jag börjar om idag. Körde ren kur i 4-5 dagar sen började jag äta upp fika jag hade kvar från mitt 30-års kalas och lindtpraliner från en utlandsresa. Nu är det slut och jag har ingenting gott hemma, så jag hoppas jag lyckas bättre nu.
nu har jag gått ner ca 1,2 kg sedan i onsdags! Bra start trots att jag inte har kört helt rent utan ibland ätit middag med familjen.
glömde skriva att jag äter ingea mackor längre,ingen mjölk.dricker bara vatten och tar en mindre vanlig måltid vissa dagar
jag drack 2 glas vin igår och gick upp 0,5 kg! Hoppas det bara är vätska.
Jag byter ut alla mål som jag inte måste äta av "sociala skäl" det brukar bli ett mindre mål om dagen. När jag äter blir det inga kolhydrater alls (förutom grönskaker då).
Jag har dock fått problem med kramp i benen - har du upplevt det? Jag tror att det beror på rubbning i salt-vätskebalansen.
Åh jag måste bara få säga att ni är duktiga som orkar köra pulver! Glöm bara inte bort att ni måste styrketräna!!! Det är mycket viktigare än konditionsträning. Man förlorar massor med muskler annars och det vill vi ju inte.
Läs här: fitmama.se/index.php/vikt/strategier/654-styrketraning-nodvandig-vid-vlcd
(Hoppas det är ok att jag länkar, annars får en moderator gärna ta bort det).
Jag är på dag tre, det känns inte jobbigt alls. Känner mig inte sugen på något speciellt.
umetjejen: skönt att det går bra! Hur ofta väger ni er?
Jag kan inte hålla mig från att väga mig varje dag...
man får väl säkert näringsbrist och problem med magen om man håller på för länge, det är ju väldigt ensidig kost. Men äter man mat ibland så är det nog igen fara skulle jag tro.
Jag tycker att det är extra svårt nu under sommaren och under semestern, alla rutiner faller. Jag tänkte försöka gå ner 1 kg till och sedan satsa på att hålla vikten under semetern och ta de sista 3 när jag börjar jobba igen.