• Eufori

mödravård i malmö tips! snälla!!

Någon som har tips på vem som har den bästa mödravården i malmö? Kvittar om det är privat eller offentlig sektor.

• Svar på tråden mödravård i malmö tips! snälla!!
  • Weezy

jag gick på sjukhusets MVC Katarina hette hon jag hade
    hon va helt underbar och mycket njuk och förstående

• Bugs

Jag var i samma situation förra veckan och det är fullt på alla privata som jag kontaktade. Jag tillhör MVC Granen som jag fick tid hos 24 Aug efter långa telefonköer... Vi ringde till andra kommuner och nu ska jag till Ystad på Onsdag för ett första besök. Lycka till!

• norgesessan

Har gått på citykliniken 2 sista grav.. gick på familjens hus med ettan. Hon jag fick med ettan var fruktansvärt vimsig, annars var det ok.
    Trivdes bra på citykliniken.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Eufori
    norgesessan skrev 2009-07-02 14:57:30 följande:
    Har gått på citykliniken 2 sista grav.. gick på familjens hus med ettan. Hon jag fick med ettan var fruktansvärt vimsig, annars var det ok.Trivdes bra på citykliniken.
    jag ringde dit till citykliniken men hon kunde inte ta emot mig förrän i slutet av september så jag får fortsätta ringa runt tyvärr..
  • Eufori
    Bugs skrev 2009-07-02 14:54:36 följande:
    Jag var i samma situation förra veckan och det är fullt på alla privata som jag kontaktade. Jag tillhör MVC Granen som jag fick tid hos 24 Aug efter långa telefonköer... Vi ringde till andra kommuner och nu ska jag till Ystad på Onsdag för ett första besök. Lycka till!
    oj ystad låter sm en bra väg för ett första besök! hehe men vad gör man inte för att få veta att allt är bra..
  • Eufori
    Weezy skrev 2009-07-02 14:26:30 följande:
    jag gick på sjukhusets MVC Katarina hette hon jag hade hon va helt underbar och mycket njuk och förstående
    ok.. får kolla upp nummert till dem också då. Har ju ringt runt nu som en galning men inte lätt att parera jakt med jobb.. hehe
  • norgesessan

Hur långt gången är du i september? Jag fick inskrivning v.14, gjorde inget att det blev så sent...Fick göra vul (kostade  ) i v. 9. Det händer ju inte mycket före efter rutin ul.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Eufori
    norgesessan skrev 2009-07-02 18:16:06 följande:
    Hur långt gången är du i september? Jag fick inskrivning v.14, gjorde inget att det blev så sent...Fick göra vul (kostade  ) i v. 9. Det händer ju inte mycket före efter rutin ul.
    Jag hade varit i vecka 17 vid första samtalet då..
    Jag vill också göra Vul, mest av praktiska skäl. Vi har många tvillingar i släkten så hade varit bra att få veta så tidigt som möjligt om jag har en eller två bönor i magen.. hehe  
  • Weezy
    Eufori skrev 2009-07-02 18:10:47 följande:
    ok.. får kolla upp nummert till dem också då. Har ju ringt runt nu som en galning men inte lätt att parera jakt med jobb.. hehe
    ring via sjukhusväxeln 040/331000 va det förr och kolla
  • Blåögon

Cura-kliniken har vi varit på :)

• vivianne

Curakliniken ska ju vara super men de har väl inte tagit nya patienter på åratal...

Jag gick på Granen för att vi hörde dit och var mycket nöjd med min barnmorska, Helen Simonsson, om hon är kvar.

• Lilla Blå 09

Jag tillhör Malmö västra innerstaden och fick, efter måååånga lååånga timmar i telefonkö, tid för inskrivning i vecka 13 på MVC City på Östra Kanalgatan i centrum. Barnmorskan vi fick är toppen, men det kändes jobbigt att vänta så länge. Nu ska vi på ultraljud nästa vecka (går in i vecka 17 imorgon) på UMAS KK, sen får vi vänta till 10 september för nästa tid hos MVC.

Ringde ocskså runt till de privata klinikerna men det var totalstopp överallt.

Lycka till!

• S0lsken

Jag rekomenderar att man går till sin MVC på öppen mottagning, och säger att man önskar göra ett gravtest. hehe. Vilket man ju såklart vet är positivt. Och sen får man BM och tid genast.
    Med min första höll jag på att bli tokig på allt runt ringande och telefonköer/tider som inte gick att kopmma igenom.
    Är helt galet svårt speciellt nu när de bara har ½ så många MVC öppna på sommaren.

• S0lsken

Eh, inte riktigt svar på din fråga men tyvärr känns det som att man får ta vad som helst för att bli inskriven....

• KossanMuu

Tror tyvärr som många andra du får nöja dig med den MVC du tillhör. Trivs inte alls på min men det är bara att stå ut :/
    Kan dock tipsa om Laurentiikliniken i Lund om du vill göra privat VUL. De tar emot vem som helst, kostar 300 kr.

Svar på tråden mödravård i malmö tips! snälla!!