• Tant Niola

Så less på PCO, Vill ha barn..

HoHo!

Jag har som sagt Pco och jag bara så less på det. Jag har oregelbunden mens, blöder mycket och länge. (ca. 3-4veckor)
    Varje gång jag har mens slutar det med att jag köper Cyklo F på apoteket för att dempa den för att jag inte har ork att vänta ut den.

När jag gör det (tar cyklo F) "försvinner" mensen och den kan vara borta i upp till 6månader. Skit skumt.

Jag vill ha barn, har kännt det i flera år. Men min sambo är inte riktigt inne på samma spår.
    Vi har haft många och långa samtal och ett par gånger har vi (jag) påbörjat en utredning, men då har han fått kalla fötter och inte velat fortsätta.

Det som krävs att vi ska gå vidare är att han ska lämna ett spermaprov. Först trodde jag att han var livrädd för det och inte ville av den anledningen, men det har under tiden kommit fram att han är osäker på om han vill ha barn.

Jag känner mig så förtvivlad. Jag tänker på hur det skulle vara att bli mamma VARJE dag. Jag gråter mig ofta tills sömns och det känns som precis ALLA har barn eller är gravida.

Jag är så jävla less på min PCO, min mens och längtan efter barn. Jag har försökt prata med min sambo, flera gånger. Men han blir bara tyst och det slutar med att jag bli om möjligt ännu mer ledsen.
    Jag vill inte pressa honom, men jag orkar verkligen inte vänta mer. Jag har väntat i snart 4½år.

Jag säger inte att jag ska bli gravid i morgon, men jag vill påbörja en utredning, då hela vägen. Påbörja nån slags medicinering för PCO:n. Komma mot rätt färdriktining. Känna motivation, kämpa med att gå ner några kilon.

Nån som känner igen sig?

Det jag är ute efter att nog att få prata av mig, prata med andra som har pco och kämpar.

• Svar på tråden Så less på PCO, Vill ha barn..
Svar på tråden Så less på PCO, Vill ha barn..