• Muneca

    Baby Avföring, Små svarta trådliknande?

    Hej!
    Min son på 4 månader hade igår morse och i förrigår morse något som liknande svarta små trådar i sin avföring, det var jättemycket sånt i blöjan när jag skulle byta på honom. De var på ca 3 mm i längden och lika tjocka som en sytråd ungefär.
    Jag vart alldeles förtvivlad för jag är jättenoga med hygien och tvingar folk tom att alltid tvätta händerna innan de ska hålla i honom. Huset är oxå jämnt rent.

    Däremot så lät jag honom ligga i babygymmet som jag la på vår vardagsrumsmatta i förrigår.. Den ser ungefär ut som denna matta:
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=165412&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

    Kan det vara så att han kanske ryckt åt sig av mattan utan att jag märkt det? Jag hade uppsikt över honom hela tiden.
    Sen tycker jag det är märkligt att det ungefär var samma längd på "trådarna" i avföringen och att det var så mycket.

    Jag har flyttat gymmet ut på parkettgolvet nu och avvaktar för att se hur avföringen ser ut de kommande dagarna..
    Men fram tills dess så går jag förståss och oroar mig därför undrar jag om någon annan kanske varit med om detta?

    Skulle uppskatta svar enormt!

  • Svar på tråden Baby Avföring, Små svarta trådliknande?
  • Lullisgirl

    Jag har oxå sett liknande i avföringen hos vår kille denna vecka. Vi har introducerat banan och plommon så jag gissar att det är något av det.

  • Muneca

    Jahaaa banan! Där har vi det! Han fick smaka lite på banan för första gången för 3 dagar sedan!
    Där ser man. Så det är ofarligt?

  • JMM

    Japp det är bananen!! :) Alltså inget att oroa sig för överhuvudtaget! :)

  • Smsi

    Upptäckte samma i vår babys avföring igår, hon är 7 veckor och har inte ätit banan.. Hon ammar, vad kan det vara?


    Hej
Svar på tråden Baby Avföring, Små svarta trådliknande?