• Anonym (Bil)

Skulle du betala mer än benisinpengar om ni är 3 st som ska åka ca 70 mil?

Om man är tre st som ska åka ca 70mil t/r, är det inte mer än rätt att
    de två som inte står för bilen betalar några kr mer för bensin och bilslitage?

Bilen slits ju faktiskt, och det kostar att ha bil.

Blev en ganska stor dispyt ang det här, pga att jag tycker att den som står för bilen och kör ska betala lite mindre.

Vad tycker ni?
    HJÄLP! Är det jag som tänker helt fel eller?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-05 21:29
    Vi har kommit hem från resan nu.

Det blev ca 85 mil totalt (Längre än vad vi hade räknat med)
    De betalade 350kr var. Det var på deras initiativ, och jag orkade inte tjafsa.
    Vet inte om jag skulle tagit mer eller mindre, struntade faktiskt i vilket, eftersom att vissa av er fick mig att låta jättesnål.

Jag tycker inte att jag är snål. Jag ställer upp med min bil, jag körde hela sträckan
    och hämtade/lämnade dem vid deras ytterdörrar (vilket blev ytterliggare en omväg för mig)

Men, vi är fortfarande vänner, och den tjejen som var ganska okänd har jag lärt känna ganska bra. =)

• Svar på tråden Skulle du betala mer än benisinpengar om ni är 3 st som ska åka ca 70 mil?
  • Karianne

Jag tycker nog att man delar bensinkostnaden på 3. Tycker faktiskt det är snålt att kräva pengar för slitage.

• Anonym (ida)

Håller definitivt med dig! Man räknar 18kr milen men är väl kanske lite väl men dom kunde väl betalat 40% var och den tredje 20%!

• Anonym (Bil)
    Karianne skrev 2009-07-02 22:17:23 följande:
    Jag tycker nog att man delar bensinkostnaden på 3. Tycker faktiskt det är snålt att kräva pengar för slitage.
    Verkar som att du inte har bil själv, eftersom att du inte verkar veta hur mycket det faktiskt slits på bilen. Håller med "Ida", de andra två kan betala 40% och den som kör 20%.
  • stjärndamm
    håller med.
  • BlommyNess12

Snålt att kräva att de andra ska betala mer. Man delar på bensinkostnaden liksom.

• After Forever
    håller också med.
  • Madida

Hmm..tror det beror lite på vilken relation jag har till de jag åker med.
    Hade det varit min bil hade jag absolut inte krävt mer än att vi delade på bensinen..på sin höjd.

Hade jag åkt med någon som jag inte stod så väldigt nära så hade jag nog "rundat upp" summan lite. Säg att jag skulle betala 240kr..ja då hade jag gett 300kr.

Med på hur jag menar?

• 2 små prinsessor

om jag hade kört så hade jag inte begärt mer än att de andra två stod för sin del av bensinen. Jag hade inte räknat några 18 kronor milen heller, utan min bil drar ca en liter per mil och det är ca 12 kronor.

• BlommyNess12
    Madida skrev 2009-07-02 22:22:53 följande:
    Hmm..tror det beror lite på vilken relation jag har till de jag åker med.Hade det varit min bil hade jag absolut inte krävt mer än att vi delade på bensinen..på sin höjd.Hade jag åkt med någon som jag inte stod så väldigt nära så hade jag nog "rundat upp" summan lite. Säg att jag skulle betala 240kr..ja då hade jag gett 300kr.Med på hur jag menar?
    Jo jag förstår hur du menar. Men jag som bilförare hade aldrig krävt det.
  • NKmamma

Slitage skulle det bli även om du åkte själv så det spelar väl eg ingen roll. Liite snålt tänkt tycker jag nog. Dela bensinkostnaden på 3.

Svar på tråden Skulle du betala mer än benisinpengar om ni är 3 st som ska åka ca 70 mil?