• Pokergirl

Bra present till nyblivna föräldrar?

Min bror blev nyligen pappa och nu ska vi förbi och hälsa på. Känner att jag gärna skulle ha med något men vet inte vad. Kläder har dom nog fått så det räcker och blir över.

Vad har ni köpt? Fått? Uppskttat?

Funderade ett tag på en korg med gott bröd från bagaren, ost, pålägg och fin juice, men det kändes så simpelt.

Vad ska jag köpa till dom?

• Svar på tråden Bra present till nyblivna föräldrar?
  • SilverEmma

En sån korg hade jag verkligen uppskattat!

Vad du än gör så köp inget gosedjur! Vet inte hur många vi har fått av släkt & vänner nu & tösen är bara fyra månader!

• KlasStures mamma

det jag uppskattade mest var den färdig lagade maten som vi fick. Mat är det sista man vill ställa sig att tillaga. Så en hemmagjord lasagne eller något annat som är gott och enkelt att värma. Annars så kläder i större storlekar som 62 eller 68 eller till och med större. MAn får ju oftast i de små. Strumpor fick jag inte många så glöm inte det =) Sagobok eller musikbok, gärna med tillhörande skiva.

• jantingstrom

ett kit för att göra en gips avgjutning av barnets hand eller fot.. finns i en del barnaffärer...

elle ren barnfotografering hos någon som e duktig på att fota barn

• Blåklockan79

fast gossedjur har vi fått tre totalt och dottern är 9 månader nu, så det är nog rätt olika, men gott bröd och pålägg lät underbart!

• Lillfjompa

Vi gjorde en krog, köpte blöjor, tvättservetter, nappar osv.. Och självklart en liten nalle tild et .
    Det var mycket uppskattat, mest för att blöjorna igår åt som smör :)

• Lind1981

jag gjorde en blöjtårta till våra vänner nu i dagarna och hoppas att den är uppskattad....bjöjor och sånt går ju alltid åt!

• Jojja88

jag och några tjejer ordnade en baby shower när när våran kompis var gravid och då fick dom en blöjtårta med några nappar, en nappflaska mm. När tösen sen föddes var jag och tjejerna och handlade mat och la in i kyl och frys medan vännerna var på BB. Båda presenterna blev väldigt uppsakattade :D

• Tussilago09

En av mina vänner kom med present till MIG ist för till bebisen med motiveringen att lillen redan fått så mkt, vilket ju stämde. En snygg skjorta som var precis vad en nybliven mamma ville ha! Jag blev superglad ;)

Annars är färdiglagad mat ett het tips, pajer, lasagne, ja allt som går att frysa in...

• Tussilago09

Såg nu att tråden var gammal så antagligen har du redan hunnit köpa något ;)

• Pokergirl

Tack för tipsen! Jo, vi har redan varit förbi en vända men ska dit igen. Vi tog med oss en påse för lyxfrukost vilket uppskattades mkt.

Svar på tråden Bra present till nyblivna föräldrar?