Hur gammal bör man vara för att åka till Astrid Lindgrens värld?
Har en son på 2år, är han lagom eller för liten?
Tacksam för synpunkter från er som varit där, berätta gärna hur det var med!
Har en son på 2år, är han lagom eller för liten?
Tacksam för synpunkter från er som varit där, berätta gärna hur det var med!
undrar ja med
Jag tycker han är alldeles för liten! Har varit där två gånger själv som barn, och jag tycker inte alls att en tvååring får ut särskilt mycket av Astrid Lindgrens värld. Det är nog roligare när han blir större och kan uppskatta rollspelen, teatern mm.
Vi tänker åka dit när äldsta barnen är ca 7-10 år. Tror det kan vara en lämplig ålder( yngsta skulle vara ca 4-6 år, får försöka hitta en bra kompromiss).
Junibacken i Stockholm var kul, det tror jag även en 2-åring kan uppskatta.
Tycker min son är för liten 2,5år men kusinen ska dit som är 2år så tydligen e det väl upp till var o en. Min personligen tycker jag nog när min son är runt 5år är lagom ålder.
Vi var där förra året i juli o dottern blev två i april, alltså 2år o 3mån och hon pratar fortfarande om vimmerby. Hon uppskattade det jättemycket.
Självklart främst Pippi men hon tittade på allt. Hon var absolut inte för liten men älskade redan då alla AL-filmerna o hade sett dom.
Hon satt i knät hos MAdicken, körde vårskriket med ronja osv.
Vi ska dit i sommar igen.
Junibacken brukar barnen också gilla, men jag tycker inte dom går att jämföra med varandra riktigt mer än att dom innehåler AL-sagor.
Jag tror också att han är alldeles för liten! Vi har satt upp det på "att göra"-listan när yngsta är 4-5 år.
Vi var på ALV i tisdags! Tjejerna är 3,5 år och 14 månader. Det är verkligen ett superfint ställe som jag varmt rekommenderar! Men jag vill gärna åka tillbaka om kanske två år när barnen är lite större! Äldsta tösen har senaste halvåret bekantat sig med några av Astrid Lindgrens filmer, men det är fortfarande såå mycket hon inte känner till! Hon tyckte det var roligt, men har nog mer behållning av ett besök när hon blir lite äldre. Lilltösen tittar gärna på filmerna tillsammans med storasyster, men har såklart ingen koll på vad det handlar om. Men hon hade roligt ändå! Även om man inte känner till figurerna så mycke, så finns det ju massa roliga saker att göra! Alla små hus som man får gå in i och alla lekplatser! Så bor man inte jättelångt bort så tycker jag man kan ta med små barn dit bara för att leka!
Vi ska dit nu i sommar och dottern är snart 3 år. Om hon är för liten eller inte beror ju på hur man menar tycker jag. Dottern är absolut för liten i det avseendet att hon känner inte till speciellt många av figurerna och inte är hon intresserad heller, vi har testat med olika filmer, men Emil är den enda som uppskattas. Men, jag tror absolut att hon kommer att tycka att det är jätteroligt i alla fall, just för att det finns mycket för barn där. Men utan vidare tror jag att vilket annat ställe för barn som helst kan vara lika kul, eller en helt vanlig lekpark . Vi åker dit främst för att vi ska semestra med min syster med familj och dom ska dit så vi hänger på
.
beror ju på,,älskar dem filmerna å kan många av figurerna så har dem nog skoj av det,,en som inte vet något om det uppskattar det itne på samma sätt
tippar på 3,-4 år å uppåt
Det beror ju på om barnet tittar på pippi emil eller nån annan av filmerna.
Vi var där första gången när dottern var 2 år och hon älskade det. Då hade hon sett pippi och emil innan så det var ju det som var intressant.