• Tipptopp

flytningar -tidigt gravtecken ?

Ni som fått flytningar i början på en graviditet, när började dem, är det ett tidigt gravtecken ?

Frågvisa jag--

Kram tipptopp

• Svar på tråden flytningar -tidigt gravtecken ?
  • Neffie

Jag hänger med på denna fråga!
    Jag ringde till min läkare som sa att det var östrogen som gjorde någonting... Men eftersom jag aldrig haft just sådana flytningar som nu, så undrar jag oxå, är det ett tidigt graviditetstecken?

Kramis
    Neffie

• Tipptopp

Vi kan ju hoppas att detta är ett tidigt graviditets tecken, hoppas hoppas..

• Levis

Jag undrar också!! Och hoppas!!
    Har hört att det kan vara så, men att det kommer lite senare i graviditet......
    Ingen som vet?

• Trolla

vad är det för slags flytningar?? jag har också fått det, men vet inte om jag brukar ha sådana mellan ÄL och BIM. ganska rikliga, lite gula.. nice va´? förlåt...

• cassiopeia

Hej!
    Alltid lika skönt att komma in här och se att det finns andra som har samma funderingar som man själv.
    Jag tänkte fråga om det var någon som kände iegn vitaktiga lite gryniga flytningar (men inte svamp, för det känner jag igen!!!).

Är det någon som känner igen sig i min beskrivning?

Vilken sorts flytningar menade du Tipptopp?

• Fröken Smilla

Jag har precis likadant! ÄL för en vecka sedan och nu har jag rikligt med vit-grumliga flytningar. Hoppas verkligen att det är tidiga grav-tecken. Har aldrig haft så mycket innan! Men men, som vanligt är man väl skengravid..... bara att vänta en vecka till! Men jag har verkligen mer ont i magen nu än vad jag brukar och är mycket mer hungrig!!!!! Oj vad jag känner efter och oj vad skengravid man kan vara!

• Unna

Åh, här kan även jag känns igen mig. Är ju nu på dag 44 och ingen mens i sikte, men har märkt av detta med flytningar till o från under dessa veckor (både gulaktiga o vita).

Senast idag fick jag en "stor" flytning och det såg exakt ut som vid ägglossning (vit o kletigt...)..men tror knappast jag har ÄL på dag 44...brukar komma på dag 15-17 för mig! :o)

Vad vet jag...jag bara väntar...och väntar...kanske gravid!!!

Kram Unna

• Trolla

Jag är också hungrig hela tiden!!! men inte så ont i magen.. det nyper till och drar lite då och då - men det gjorde det förra månaden också och då var det ingenting.. En annan grej är att brösten gör riktigt ont.. och bröstvårtorna är ömma som 17.. visst, visst är jag väl gravid ändå?.. ;)

• Fröken Smilla

Ja du Trolla.... när har du BIM? Själv inväntar jag ingen mens den 30 sept.... Men den kommer säkert som vanligt! Attans också!

• Levis

Oh jag hänger på här. För visst kan mina PMS-symptom vara grav.symptom också, svullen, hungrig, ont i magen.....men grejen är faktiskt den, att jag har haft en "stor" riklig vitaktig flytning. Jätteknasig! Har aldrig varit med om någe liknande.....och dessutom har det kommit mer vanliga flytningar också. Är detta ett symptom? Vill, vill, vill att det ska vara det! Och mina tuttar gör jätteont!!

Svar på tråden flytningar -tidigt gravtecken ?