• Smultron ett

om man ska låna bil av en kompis hur mycket ska man ge då?

Om jag lånar en bil av en kompis, hur mycket är det skäligt att de i milersättning då?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:13
    Bilen slits ju och de blir utan bil i en helg, Det tycker jag är värt en liten slant ändå.

• Svar på tråden om man ska låna bil av en kompis hur mycket ska man ge då?
  • Busbellan

Jag tycker inte man behöver ge nån ersättning per mil utan bara se till att det är lika mycket benisn i tanken när man lämnar tillbaka bilen som det var när man lånade den

Mamma till Nora, August och Ella
  • idaflisan

Om jag lånar ut min bil en långre bit så vill jag de bet vad de kör för,inte mer.Är det korta sträckor vill jag inte ha något

• Jessica med Seth

tanka det du kört upp

• Smultron ett

Bilen slits ju och de blir utan bil i en helg, Det tycker jag är värt en liten slant ändå.

• xenaa
    Smultron ett skrev 2009-07-03 10:13:12 följande:
    Fast det är väl med vetna om det menar jag att de blir utan bil under en helg, annars hade de nog inte lånat ut bilen olm de själva ville ha den under helgen.
    Sen att bilen slits, najeee det är 30 mil det handlar om inte flera hundra tusen mil då hade de varit något annat kanske. men nej jag tycker bara du tankar bilen för de du kör inget mer.
    ♥ Leo - o7 ★ Maximilian - o9♥ varmchocklad.blogg.se
  • miaelund

Tanka upp bilen så det är mer i tanken än när du lånade den, kanske att du tar o städar ur den oxå, alltså dammsuger o torkar av alla ytor o tvättar den på utsidan.
    På så sätt har du ju "betalat" även för slitage o visar samtidigt att du uppskattat deras vänlighet att låna bilen t dig.

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 7/10
Svar på tråden om man ska låna bil av en kompis hur mycket ska man ge då?