• PaleRider

    Total förvirring ?!?

    Missförstå mig rätt nu, jag är så jäkla stolt över detta med graviditeten, och kärleken till denna underbra MissGos har inte varit större.

    Men hur får jag tiden att räcka till, det är förutom dessa möten på mvc och så vidare, även en flytt som pågår samt där mellan ska jag även arbeta nätter, inte alla dock men en hel del.

    Visst skulle jag kunna ta ut ledigt från jobbet, men hela firman är i ett sådant läge att just nu så är inte det ett alternativ, ej heller rent ekonomiskt.

    Någonstans där under resan känns det som om jag börjar tappa lite av fotfästet, eller åtminstone lite av balansen.

    Har ni andra fäder så väl blivande som existerande något bra förslag på hur jag ska gå till väga??

  • Svar på tråden Total förvirring ?!?
  • Schnitzel

    Jag kör på den enkla "Hinner jag inte, så hinner jag inte" inte mycket jag kan göra åt det. Det brukar få min hjärna att lugna ner sig lite, trots om det är mycket omkring mig.

  • Nordie

    Jag känner igen det där lite. Det är mycket som händer och ingen tid att göra det. Det är väl lite så att man får ge upp lite av det man brukar göra, men se till att du får egen tid, kvalitetstid. Det är jätteviktigt att man inte glömmer bort sig själv, även om det är tusen saker som skall göras. Men som det skrevs innan är det väl ytterst så att om du inte hinner så hinner du inte; oroa dig inte det ökar bara på panikkänslan. Slappna av, låt saker ta sin tid och stressa inte... =)

  • Tyrell

    En av mina tidigare chefer gav mig ett ganska praktiskt tips.
    Gör det som är viktigt först, det som är båttom sist. Det blev faktiskt väldigt enkelt att prioritera efter det. Anser man att MVC är viktigt, försöker man hinna med.

    Det viktigaste är inte att hinna med allt innan födseln, det är efteråt som det blir viktigt.

  • Nordie
    Tyrell skrev 2009-07-08 21:30:54 följande:
    Det viktigaste är inte att hinna med allt innan födseln, det är efteråt som det blir viktigt.
    För då blir allt mycket lugnare.. ;P
  • Tyrell
    Nordie skrev 2009-07-08 22:05:53 följande:
    För då blir allt mycket lugnare.. ;P
    Ohhhhh ja.
    Min farfar säger att han slutade stressa och oroa sig för sina barn någon gång när barnbarnsbarnen kom
Svar på tråden Total förvirring ?!?