• Linaslus

Vågar man lämna tvättmaskinen på?

Vågar ni lämna era köksmaskiner som diskmaskin och tvättmaskin på när ni åker hemmifrån?

• Svar på tråden Vågar man lämna tvättmaskinen på?
  • Verkligen

Ja, varför inte?
    Är det brandrisk? Jag är extremrädd för bränder...

♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Linaslus
    Verkligen skrev 2009-07-03 11:43:01 följande:
    Ja, varför inte? Är det brandrisk? Jag är extremrädd för bränder...
    Ja, jag är skitnojig. Har precis flyttat till hus och vågar inte ens sätta på diskmaskinen på natten.
  • Linaslus
    Slöjan skrev 2009-07-03 11:44:28 följande:
    Ja....varför inte?
    Kanske bara jag som är nojig och okunnig. Trodde inte man brukade lämna dom på men då är det alltså ingen fara då.
  • Nightfall Faerie

Ja det gör jag hela tiden. Eller inte diskmaskinen för den är lite knasig, men tvättmaskinen går hela tiden .

• Verkligen
    Linaslus skrev 2009-07-03 11:44:33 följande:
    Ja, jag är skitnojig. Har precis flyttat till hus och vågar inte ens sätta på diskmaskinen på natten.
    Jag är oxå jättenojjig men har inte reflekterat över tvätt & diskmaskin. Drar ur sladdar på allt när jag inte är hemma. tvingar sambon att lukta i trappen ibland så det inte luktar rök osv. Känner mig bombsäker på att mitt hem kommer brinna ner en vacker dag.. Usch..
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Garderobshylla

Ja asbolut, jag brukar passa på att slå igång dem innan jag gå hemifrån, jag tycker de låter illa och vill helst slippa oljudet när jag är hemma...

• KaffeSandra

Man borde kanske inte göra det med tanke på brandrisk och risken att dom går sönder så dom läcker vatten finns ju också. Jag brukar dock göra det ändå...

Underbara lilla Alice 070926
  • Niinaaa

jag har för mig att försäkringar inte gäller om man inte är hemma.
    Alltså om det går sönder då man inte är hemma.
    Eller är jag helt ute o cyklar nu?! *hmm*

• snöfall

jag vågar inte lämna nåt på... har blivit uppskrämd från att jag var liten att man inte får lämna tvätt och diskmaskiner på ifall det börjar brinna..

• Slöjan
    Niinaaa skrev 2009-07-03 11:49:38 följande:
    jag har för mig att försäkringar inte gäller om man inte är hemma.Alltså om det går sönder då man inte är hemma.Eller är jag helt ute o cyklar nu?! *hmm*
    Va? är det så?
  • Bill och Bull

Bara om jag ska iväg en snabbis, typ till affären. Ska vi bort längre stunder lämnar vi inga maskiner på.

• LilaRos

jag lämnar dismaskinen på. Vi har en såndär plast form under så om den skulle börja läcka rinner det ut på mitten av golvet. Är inte minsta orolig

• Grizelda

Brand i hushållsmaskiner är nog nästan lika vanligt som brand i tv-apparater, alltså en av de vanligare brandorsakerna. Det finns nog statistik att hitta på nätet. Själv slarvar jag med att ha maskinerna igång när ingen är hemma, men jag skulle inte gå hemifrån när tvätt- och tork är igång om någon av mina tonåringar ligger och sover. Sedan är det ju klart skillnad på en ny diskmaskin och en gammal, igenluddad torktumlare...

• Vifsla

Jag lämnar tvättmaskinen på om jag ska hem till grannen eller till affären. Om jag ska och jobba låter jag bli eftersom jag inte vill att tvätten ska surna medans jag är borta.

• LilaRos

kan tillägga att vår diskmaskin är ny.

Och jag hade aldrig lämnat torktumlaren på. Men tvättmaskinen. Om jag hade haft det i lägenheten då.

• Slöjan

Jag har nu pratat med Folksam!!!

De säger att försäkringen gäller vid både brand och vattenskada fastän man lämnat dom på och man inte är hemma

• Niinaaa
    Slöjan skrev 2009-07-03 11:59:52 följande:
    Jag har nu pratat med Folksam!!!De säger att försäkringen gäller vid både brand och vattenskada fastän man lämnat dom på och man inte är hemma
    Okej då hade jag fel. Ganska bra det
Svar på tråden Vågar man lämna tvättmaskinen på?