• CaCC

Underlägg vid blöjbyte och luftning??

Tänkte bara höra mig för lite hur ni andra gör.
    Hur har ni med underlägg på skötbordet? Det händer ju ofta att det kissas och bajsas när blöjan har åkt av. Och även vad ni har under bebisarna när de ligger och luftar?

På skötbordet har vi ett sånt där uppblåsbart underlägg från Ikea och handduk över, men det blir väldigt många handdukar att tvätta och inte speciellt hygieniskt. Någon som har en bra idé?

När lillan ligger och luftar så har jag inte kommit på någon bra lösning än, plastad frotté i all ära, men det blir ju massor med tvätt och man får ha väldigt mycket plastad frotté. Har kört lite med Liberos engångsunderlägg, men det blir ju svindyrt. Någon som har en bra idé?

• Svar på tråden Underlägg vid blöjbyte och luftning??
  • Stor mamma

Jag bad BVC sköterskan om såna undelägg man har till äldre eller vid förlossningen. Nu ligger lillan på e tjockare filt på golvet naken med ett sånt undelägg. Fungerar jättebra.

• Kanskedinsyrra

Hej

På skötbordet har vi: ett sånt underlägg i skumgummi. Ovanpå det har vi lagt en rätt stor plastpåse. ovanpå det lägger vi handduken. Så tar vi några pappersdukar/tvättdukar (typ tre) å lägger just där rumpan är. Är det lite kiss/bajs går det inte igneom till handduken, gör det det går det iaf inte igenom till skumgummin...

Vi luftar henne på skötbordet å håller upp en mobil ovanför flera gånger varje dag. Annars har vi (åter igen) en plastpåse på golvet i vardagsrummet å på den ahr vi lagt en handduk. dit tar vi henne efter att vi i stort vet att hon har kissat...

• Pretty Banana

Vi har lagt sonen direkt på underlaget (vi hade samma som er), och sedan tvättade vi av det efteråt om det kom kiss eller bajs på det.

• Kanskedinsyrra

Stor mamma skrev 2009-07-03 11:46:20 följande:

Jag bad BVC sköterskan om såna undelägg man har till äldre eller vid förlossningen. Nu ligger lillan på e tjockare filt på golvet naken med ett sånt undelägg. Fungerar jättebra.
    Det skulle jag åxå vilja ha... men vågar man verkligen fråga efter sånna... Ger dom bort det!?
  • Yollis
    Kanskedinsyrra skrev 2009-07-03 11:48:13 följande:
    Det skulle jag åxå vilja ha... men vågar man verkligen fråga efter sånna... Ger dom bort det!?
    finns ju att köpa sånna underlägg (liknande) på ica i blöjhörnan, finns engångs haklappar i samma variant oxå...
    ♥ Tuva 2006 ♥ Lillebror BF 14/11 - 09 ♥
  • CaCC

Men vår lilla tjej är 4 veckor nu och hon kan kissa 4 gånger på kort tid och har vi då handdukar så blir det himla mycket tvätt och inga handdukar kvar och att lägga papperstvättlappar under hjälper mot bajset, men kisset tycker jag går igenom till handduken.

Kanskedinsyrra skrev 2009-07-03 11:47:14 följande:
    HejPå skötbordet har vi: ett sånt underlägg i skumgummi. Ovanpå det har vi lagt en rätt stor plastpåse. ovanpå det lägger vi handduken. Så tar vi några pappersdukar/tvättdukar (typ tre) å lägger just där rumpan är. Är det lite kiss/bajs går det inte igneom till handduken, gör det det går det iaf inte igenom till skumgummin...Vi luftar henne på skötbordet å håller upp en mobil ovanför flera gånger varje dag. Annars har vi (åter igen) en plastpåse på golvet i vardagsrummet å på den ahr vi lagt en handduk. dit tar vi henne efter att vi i stort vet att hon har kissat...
  • CaCC

Men det är väl Liberos? De är ju svindyra.

Yollis skrev 2009-07-03 11:54:27 följande:
    finns ju att köpa sånna underlägg (liknande) på ica i blöjhörnan, finns engångs haklappar i samma variant oxå...
  • Stor mamma
    Jag frågade o fick 10 stycken. Sen kunde jag få köpa såna sade dom om värmen fortsatte. Skall dit på månad då får jag om värmen fortsätter be om mer.
  • llhanna

Jag använder engånsunderläggen när min dotter luftar det är ju inte alltid hon kissar och då får hon ha samma nästa gång.

Svar på tråden Underlägg vid blöjbyte och luftning??