• Emmis 2008

Skrämma bort skatj*vel?

Någon som har tips på hur man skrämmer bort skator? Har en skata som hoppar in i huset!!! Kan inte ha altandörren öppen längre om vi inte är på altanen=(

• Svar på tråden Skrämma bort skatj*vel?
  • Miamou

Emmis 2008 skrev 2009-07-03 12:38:50 följande:

Någon som har tips på hur man skrämmer bort skator? Har en skata som hoppar in i huset!!! Kan inte ha altandörren öppen längre om vi inte är på altanen=(
    Vad har ni som lockar? Finns det skinande, gnisstrande saker i skatans synfält inne i huset?

Att skrämma bort fåglar kan oftast göras genom att sätta/hänga något rörligt eller dinglande...så att fågeln tror att det är något levande som kan anfalla...Lycka till!
  • LiindaE

hahahaha jag får en bild av en komedi i huvet...filma ditt krig med kråkan o tjäna massa pengar

• Emmis 2008
    Miamou skrev 2009-07-03 12:41:29 följande:
    Emmis 2008 skrev 2009-07-03 12:38:50 följande:
    Vad har ni som lockar? Finns det skinande, gnisstrande saker i skatans synfält inne i huset?Att skrämma bort fåglar kan oftast göras genom att sätta/hänga något rörligt eller dinglande...så att fågeln tror att det är något levande som kan anfalla...Lycka till!
    Nej vi har ingenting sådant som den kan se. Jag verkligen hatar fåglar! Jag vill att min sambo ska skjuta den men det vill inte han=)
    Får sätta upp någonting i dörröppningen kanske då?
  • Emmis 2008
    LiindaE skrev 2009-07-03 12:42:22 följande:
    hahahaha jag får en bild av en komedi i huvet...filma ditt krig med kråkan o tjäna massa pengar
    Hi hi ja det vore nåt. Jag skulle få låna en vattenpistol (modell större vad nu det kan heta) av mammas fosterbarn som är 10 år. Det var hans idé=D
  • Miamou

Emmis 2008 skrev 2009-07-03 12:45:31 följande:

Nej vi har ingenting sådant som den kan se. Jag verkligen hatar fåglar! Jag vill att min sambo ska skjuta den men det vill inte han=) Får sätta upp någonting i dörröppningen kanske då?
    Ja gör det...något som rör sig lite oförutsägbart- då blir fågeln osäker och kommer inte vilja gå in!
  • Miamou

Några CD-skivor i en fiskelina kan göra susen- dom "fladdrar" i vinden...

Svar på tråden Skrämma bort skatj*vel?