energi dryck under förlossning
får man dricka det? då jag varit ofantligt sugen hela graviditeten? om man kan packa ner det i bb väskan och godis :)
får man dricka det? då jag varit ofantligt sugen hela graviditeten? om man kan packa ner det i bb väskan och godis :)
vet inte exakt om energi dryck, menar du typ red bull? annars får du allt du behöver där...
kom ihåg att dricker du kolsyrad dryck, godis efter förlosnsingen kan bebis få ont i magen när den ammas.
jag fick jättegoda glassdrinkar sist, nyponsoppa, saft, smoothies....DU får allt du behöver, pappan ingenting så man behöver mest till honom. Sen är det ju självklart upp till var o en vad man packar ner o äter/dricker.
Intressant, jag som tänkt ta med red bull, kanske inte är så smart då med tankte på amningen. Men det måste ju oxå va väldigt olika på olika sjukhus, jag menar goda glassdrinkar kanske man inte kan förvänta sig överallt, lät ju lyxigt.
Ska själv föda i Sthlm så det kanske inte är likadant där.
Vad är de jag hör? :) kan man få glassdrinkar på förlossningen? Klockrent då jag är glass-freak.. på vilket sjukhus var de här?
Energidryck är klockrent att dricka under förlossningen - vet inte hur många liter jag drack under första långa förlossningen. Skulle dock rek Pripps variant, med bra salter och näring istället för typ RedBull med koffein och kolsyra. Maken blandade pulverpåsar på löpande band första gången- var precis lagom att ta någon klunk under värkvilan när det var som mest intensivt.
:) ,här får man också ta me själv. tror jag lägger ner lite sånt ändå... som godis och i alla fall någon energi eller sport dryck. på de sjukhus där jag föder är det endast sådan sjukhus juice eller saft. urk.
pripps det ska jag lägga på minnet.
Herreminadar så roligt
Jag hann äta en halv banan när mina värkar precis satt igång... den kräktes jag upp av smärtan två timmar senare lagom till krystvärkarna... hann inte ens tänka tanken på vare sig glassdrink eller redbull...
men tanken är ju god
KRAM
Jag och karl´n fick oss varsin bärglassdrink av bm...gissa om det uppskattades!!
Hahha... jaa det kan jag tänka mig,.
Min barnmorska har sagt att man inte ska dricka energidrycker såsom red bull. Det hade något att göra med att det spädde ut blodet eller nåt, minns inte då jag inte dricker red bull :P
Men red bull skulle jag då inte alls rekommendera ändå eftersom det är så höga doser av taurin och koffein att INGEN människa mår bra av det.
finns någon slags juice/energi burk såg jag som innehåller häften juice och helften energi dryck det kanske kan vara något :).
ska köpa hem det om det är okej med bm ,ska fråga henne på onsdag :).
energidrycker är bra på förlossningen och ger dig kraft sa min BM. så Lyssna till vad din BM rekommenderar eftersom många här säger olika.