• impala1961

Söt som socker, men...

Min dotter är 8 år och otroligt sockerberoende. Jag försöker få henne att låta bli att småäta, men det är svårt. Jag har också en son på 9 år, som definitivt INTE är sockerberoende, och behöver äta mer för att lägga på sig lite...Och när han äter något vill jag inte stoppa henne och säga att hon inte får. Det är ju inte bara godis hon äter utan det är det att hon tuggar på nåt mest hela tiden, frukt, macka, bullar mm. Vad ska jag hitta på?

• Svar på tråden Söt som socker, men...
  • Ejleen

Låt bli att köpa hem godis, bullar och sånt. Frukt är ju i alla fall bättre än det!

• mina1

Det är du som förälder som SKALL bestämma vad som skall ätas, inte barnet.
    5 mål per dag räcker. Frukost, mellis, lunch, mellis och middag. Mellanmålet räcker det med en frukt eller macka, annars går inte lika mycket "riktig" mat ner.

Lycka till!!

• linjes

Fast sonen kanske inte ska äta godis och bullar för att lägga på sig,det är väl knappast en bra metod?
    Som ovan köp inte hemma onödigt socker,godis läsk bullar chips osv

• impala1961
    linjes skrev 2009-07-03 14:09:10 följande:
    Fast sonen kanske inte ska äta godis och bullar för att lägga på sig,det är väl knappast en bra metod?Som ovan köp inte hemma onödigt socker,godis läsk bullar chips osv
    Tack för era tips, jag ska bara se till att bli av med mitt sockerberoende också...jag får bli bättre på att gömma...
  • Teskedsmamman

Ta dig och dottern på GI, då kommer sockerberoendet få sig en ordentlig tör och satsa på kolhydrater till sonen.

*tips*

☆ Mamma till 3 busiga killar ☆ Virkaholic ☆
Svar på tråden Söt som socker, men...