• Peki

Tips sökes på roliga leksaker till en aktiv 9 månaders bebis

Min 9-månaders pojke är grymt uttråkad på det han har att leka med hemma.

Ge mig era bästa tips på leksaker till en aktiv och rörlig pojke som älskar att plocka med grejer, banka, slå, pilla, nypa och plocka!

Han kryper och ställer sig upp sedan ett par månader tillbaka. Favoritleksakerna är kastrullskåpet och alla plastburkar och lock men han behöver lite mer saker att växla med och vår fantasi har tagit slut.

Vad har era små gillat att greja med? Det måste så klart inte vara köpta leksaker, "vardagssaker" går så klart lika bra

• Svar på tråden Tips sökes på roliga leksaker till en aktiv 9 månaders bebis
  • romy

Hej
    Min kille är 10 månader.

Han är inte intresserad av leksaker köpta i affärer. Totalt slöseri med pengar.
    Vi har kanske 5 inköpta leksaker..inget kul..

Han utforskar det vi har hemma..tidningar, pennor, pennga börsen, väskor, skor,nyckelkedjor,fjärrkontroll,toarullar,kläder,hårborste...sen får han inte ha allt han vill men vi försöker vara tillåtande till det som inte kan skada han.

Tror inte du ska tänka att han är uttråkad, ju mer man ska stimulera dom ju oroligare blir dom..tror jag.
    Sen är det ok att inte alltid ha ngr att göra, det ska barnet också lära sig.

Vi leker titt-ut, är med han på golvet mkt, busar.
    Behöver inte vara så avancerat tror jag :))

Min kille går super bra så hos oss är det fullt ös.. han drar runt på en massa saker han hittar på vägen haha

• Lallara

En liten keyboard med olika knappar som startar olika melodislingor. Vi köpten en på ÖB för under hundralappen till storebror, men lillebror på 10 mån älskar den!

• Lallara

Han gillar dessutom att sitta i ett tomt badkar med duschslangen på med en svag stråle. Jag brukar lägga ditt lite små burkar också.

En annan sysselsättning som kan roa min annars rastlösa lilla kille är kastruller med tillhörande lock, samt en slev och något litet att lägga i kastrullen.

• Peki

Tack för tipsen. Han leker med det mesta hemma som känns OK att ge honom. Det som inte är farligt eller som inte kan gå sönder/inte gör något om det går sönder.

Fast det är egentligen problemet hemma, vi bor i ett bygge så det finns väldigt mycket spännande som just är farligt eller inte är bra att slitas i av en bebis. Ja vi får leta vidare

Svar på tråden Tips sökes på roliga leksaker till en aktiv 9 månaders bebis