• chleome

Hjärtklappning på kvällen?

Jag äter postafen varje dag för att orka med illamåendet. Den tabletten tar jag på morgonen eller förmiddagen. Det jag har lagt märke till på sista tiden är att jag får hjärtklappning varje kväll en stund. Funderar på om det kan hänga ihop med tabletten, att den går ur kroppen liksom. Känns obehagligt.....

• Svar på tråden Hjärtklappning på kvällen?
  • Sessilou

jag brukar oxå få små hjärtklappningar på kvällen, varför vet jag inte.
    och jag äter inte postafen!

Less is more=)
  • dum spiro spero
    chleome skrev 2009-07-03 14:17:11 följande:
    Jag äter postafen varje dag för att orka med illamåendet. Den tabletten tar jag på morgonen eller förmiddagen. Det jag har lagt märke till på sista tiden är att jag får hjärtklappning varje kväll en stund. Funderar på om det kan hänga ihop med tabletten, att den går ur kroppen liksom. Känns obehagligt.....
    Hej!
    Jag kan få hjärtklappning lite nu och då under dygnets gång. Har inga problem med blodtryck lr så,så jag vet inte vad det kan vara. Kanske att vår "mamma"kropp får pumpa runt mera blod.?
  • Sanna mina ord

här är en till som har hjärtklappning på kvällen och jag äter ej postafen! har lågt och fint blodtryck också så jag har ingen aning faktiskt... :/

• Nette26

men blir ni inte rädda när ni får d?

• Sessilou
    Nette26 skrev 2009-07-05 21:01:54 följande:
    men blir ni inte rädda när ni får d?
    Nä inte rädd men det är ju förbannat obehagligt!

jag tror det beror på att vi har mer blod att pumpa runt i kroppen.
    När hjärtklappningarna kommer brukar jag dricka kallt vatten och andas lugnt.
    Less is more=)
  • turpis

Har också haft skum hjärtklappning framförallt på kvällen, och framförallt tidigare unde graviditeten. Har hört att det har med blodmängden att göra. Har lugnat sig nu (är i v. 27).

• Minxy
    Sanna mina ord skrev 2009-07-05 12:27:48 följande:
    här är en till som har hjärtklappning på kvällen och jag äter ej postafen! har lågt och fint blodtryck också så jag har ingen aning faktiskt... :/
    Just lågt blodtryck kan vara en orsak till hjärtklappning

När man är gravid så ska kroppen helt plötsligt börja pumpa runt mer blod. Har man redan lågt blodtryck så kan det sjunka ännu mer och resultatet av riktigt lågt blodtryck kan vara hjärtklappning, andnöd och yrsel.

Jag har själv 105/55 i blodtryck och när jag får blodtrycksfall så får jag nästan alltid hjärtklappning. Att det kommer kvällstid (vanligast) beror på att blodtrycket sjunker när man slappnar av och vilar.

För att få upp blodtrycket till en mer behaglig nivå ska man motionera lagom (promenader), dricka mycket vatten och gärna äta något salt, typ salta nötter eller dylikt.

Lågt blodtryck är INTE farligt (så länge man inte svimmar och riskerar att skada sig), så eg. ska man bara vara tacksam...
    ***S+M=L***
  • chleome

Jaha, så det är blodtrycket. Det kan nog stämma för det är när jag har tagit det lugnt som jag märker det. Tack för svaren!

• turpis

Jag har normalt tryck, så jag tycker inte att du ska utgå från att det är det för att en person i tråden skrev att hon hade det .

• chleome

Visserligen men det låter rätt rimligt det är åtminstone en bidragande orsak. Jag har lågt blodtryck och nu i graviditeten ska den väl sjunka? Jag har inte haft hjärtklappning alls de sista dagarna så det är skönt. Man blir lite orolig dock när kroppen "spökar". Tur att man har FL!! Tänk vilken guldgruva på kunskap egentligen.... =)

Svar på tråden Hjärtklappning på kvällen?