Förkyld 1-månaders bebis
Vår i-månaders bebis är förkyld.
Bara snorig och ingen feber.
Vad är era bästa tips och råd gällande snor, mediciner, sovning.
Hur föebygger man nästa förkylning på bästa sätt?
Kram
Vår i-månaders bebis är förkyld.
Bara snorig och ingen feber.
Vad är era bästa tips och råd gällande snor, mediciner, sovning.
Hur föebygger man nästa förkylning på bästa sätt?
Kram
Renässans till bebisar använde vi och även neseril för han var så himla täppt. Vår son blev förkyld vid 4 v ålder för första gången.
När han sov fick han sova på en kudde för att få upp huvudet lite.
Kolla tempen med jämna mellanrum också.
Håller med om att renässans är jättebra, inte populärt när han får det men ack så bra!
Min son var förkyld vi 6 veckors ålder han hade även hosta. Vi testade rennesans droppar i näsan och han blev förvisso mindre täppt men när han åt så hostade han istället tills han kräktes. Slutade med dropparna och han slutade att kräkas. Det funkar också bra att droppa bröstmjölk i näsan. Det funkar ju på det mesta. Hoppas att det går över snart. Höj upp huvudet på bebisen också. Underlättar andningen.
Tänk på att Du ska ge näsdroppar strax innan matdax. Så sväljer bebis ner snoret. (låter inte så fräsht, men det är så det funkar med dom små.)
Och höj upp sängen så att huvudet ligger högt.
Tack för alla tips!
Fler
Yes, näsdroppar och näsFrida är grejen! Funkar väldigt bra!
Bästa näsdropparna jag nånsin provat är Illiadin.
Funkar jättebra! O nån nässug har jag aldrig känt behov av efter de dropparna. ![]()
Men Iliadin få man ju bara använda ett par dagar. Vad ska man göra om det inte släpper?
Någon som har erfarenhet av det??
Hade samma problem och jag pratade med vårdcentralen och de sa att jag skulle använda rikligt renässans och när jag började spraya/droppa mycket släppte det.
om inte renässans funkar så finns nezeril från 1 månad. Min bästa kompis använde till sin knodd och det löste problemet!
Men saken är ju att Nezeril och Illiadin funkar men vad ska an göra om förkylningen inte släppt efetr de dagar man får använda näsdropper?
Renässans hjälper inte ett skit...
Koksalt eller bröstmjölk mot täppt näsa är mitt råd.