Sova i bäddsoffa? Erfarenheter?
Jag ska flytta till en tvåa med min son. Kommer inte ha så mycket plats. Kan man sova i en bäddsoffa hela tiden eller får man ont i kroppen? Vad har ni för erfarenheter?
Jag ska flytta till en tvåa med min son. Kommer inte ha så mycket plats. Kan man sova i en bäddsoffa hela tiden eller får man ont i kroppen? Vad har ni för erfarenheter?
Vi köpte en jättebra bäddsoffa på IKEA när vi skulle bo trångt en period (ett år). Beddinge heter den. Vi valde en med resårmadrass och man ligger jättebra i den! Nästan som en riktig säng, faktiskt! Jag var även höggravid under denna tid, men sov bra ändå i den. Den blir 140 cm bred i utbäddat läge.
Jag har sovit i en bäddsoffa i tre år nu. Maken får ont i benen av det säjer han.. sover inte så bra. Jag märker inte någon skillnad.
Så för er har det fungerat bra. Skönt att höra. Fler?
hade också en beddinge bäddsoffa när vi bodde i student lgh. Funkade jättebra. Såklart inte lika skön som en vanlig säng men jag fick inte ont eller nåt av det
Jag har en ektorp bäddsoffa(ikea) som jag sover konstant i, sover hur skönt som helst! Bättre än i sängen jag hade innan
De bäddsoffor jag har sovit i har jag inte velat soffa mer än en natt.... Men det är väl skillnad på soffor också.
Även jag har bra erfrenheter av Beddinge med bäddmadrass, mkt bekväm! Det su ska tänka på med bäddsoffa är att det inte ska finnad några stänger eller liknande som går in i ryggen, det blir inte bekvämt alls! det finns bäddsoffor som man kan sova varje natt i och andra som är tänkt för användning då och då. Kolla upp detta på Ikea, Mio, EM.... vad finns nu det för andra....
beror på vilken sorts bäddsoffa...
Men man skulle oxå kunna ta 2 st 90 sängar med ben och ställa vid en vägg (kortsida mot kortsida) så det blir en lång säng. Sen skaffar man lite större kuddar så blir det som en lång soffa utan armstöd..
Köp INTE Solsta iaf, Ikeas billigaste!!! Man ligger bara på en spånskiva! Usch, efter två nätter måste man till kiropraktorn. Vi köpte tyvärr en sån till dottern för att ha något tillräckligt stort att få plats att själva ligga bredvid henne när vi nattar, men fy, vilket uselt köp!
sen om du behöver kan man sätta ihop sängarna till en dubbelsäng eller ha en som en extra säng.
Tackar för alla idéer och åsikter. Det blir en bäddsoffa eller två sängar.