hur välja dagis?(Sundbyberg)
Jag borde väl ställa sonen i kö snart..Nån som vet ett bra dagis i sumpan o när ska man eg ställa de i kö?
tacksam för svar
Jag borde väl ställa sonen i kö snart..Nån som vet ett bra dagis i sumpan o när ska man eg ställa de i kö?
tacksam för svar
Det går å ställa dem i kö så fort de e födda egentligen, det e 4 mån platsgaranti, dvs att inom 4 mån ska de förse er med en dagisplats. Så senast 4 mån innan ni behöver plats då
Sen e det lite svårt med att välja härute (bor i Frösunda), man får liksom ta det man får....så många barn som föds här
Detta gäller kommunal förresten, privata har ju egna köer....men där e det ingen platsgaranti.
nån som vet nåt bra dagis i sundbyberg?
Vi skickade ansökan när min son var 3 månader , men vi fick inte första alternativ som var Hagabergsgården i sundbybergs C. vi fick plats (andra alternativ) Lekplatsvägen, Jag har hör bara gott om de två så jag vet inte vilken är bättre. När vi var på Haga... verkade lite smutsig och liten men de är ofta ute. och när vi var på Lekplats... var lite större och trevligare, min son ska börja om en månad så vi få se!
Puffar lite, då vi är nyinflyttade till Sumpan och snart ska ställa sonen i kö också .
Hej..
gå och hälsa på olika dagis så får du en egen uppfattning och känsla!
Lycka till
hej
jag ahr anmält lilla till dagis nu ,innan jag valde var jag å kikade runt på olika dagis.
mitt första val är bäverns förskola.
kolla runt är mitt tips , svårt att veta hur bra de är eftersom hon inte går där än
:)
nån mer som vill rekommendera ett bra dagis?
Hej!
Istället för att starta en ny exakt likadan tråd så puffar jag denna.
Min son född aug -08 ska börja på dagis kring årsskiftet. Vi är nyinflyttade till Sundbyberg och jag har helt enkelt inte hunnit ställa honom i kö ännu.
Känner mig helt vilsen, har hört att förskolorna i Sundbyberg inte är de bästa direkt.. Finns många, men ganska dåliga tydligen. Hur man nu avgör det. Jag vet absolut ingenting om förskolevärlden.
Hade helst satt honom på Ur&Skur som ligger runt knuten från vårat hem, men det var för lång väntetid.
Snälla ni som har barn eller kommer ha barn på förskola i Sundbyberg, snälla skriv några vägledande ord till oss som undrar vad vi ska välja och tänka på! Tack!
Det finns ett dagis vid (ovanför) SATS i sumpan som heter Kringlan och det är GULD.
Han haft min 10-åriga son och 8-åriga dotter där i flera år.
Fröknarna är de bästa som jag någonsin mött,hade vi inte flyttat till Solna hade jag garanterat vela ha mina två minsta där nu.
Hej,
kan bara hålla med Mikan här ovan om Kringlan.
Min son går där och har gjort det i 3 år och både han och vi föräldrar trivs himla bra med det. Jättegoa fröknar, trevliga lokaler.
Det är med sorg i hjärtat nu när man vet att nästa år är det sista eftersom killen börjar i sexårs då
Anki
Åh vad roligt att det har inkommit flera svar, tack så mycket! Ska absolut kolla upp Kringlan!
Ni som är erfarna, vad tror ni om mina chanser egentligen att överhuvudtaget lyckas få en dagisplats om bara fyra månader?
Jag har mått så dåligt så länge, att bara en sån liten sak som att fylla i pappret med ansökan känns svåröverstigligt. Att dessutom försöka ta ställning till vilket dagis vi ska välja känns helt hopplöst.
Helst av allt vill jag ju ha honom hemma lite längre men nu räcker inte föräldradagarna längre än så här...
Har barn på lekplatsvägen. Nöjd. Betyg tre av fem. Godkänt. Hagabergsgården har klart bäst rykte.
6 mån innan man vill att barnet ska börja ska man sätta dem i kö