• Anonym

P-ring

Har idag börjat med p-ring för å se om det funkar för mig. Som det står ska den sättas in vid mensens första dag, satte in den i morse eftersom jag äntligen fått min mens och sen dess har jag inte blödit något. Någon annan som använder p-ring som varit med om det? Står inget om det i brochyren. Vill gärna höra lite om andras erfarenheter av p-ring både fördelar och nackdelar.

• Svar på tråden P-ring
  • Kanskedinsyrra

Jag har inte varit med om det. P-ring är smidigt. jag kände mig dock lite avtrubbad känslomässigt. Har inte bestämt om jag ska gå tillbaka till det nu efter grav.

• En glad tjej

Jag har använt p-ring i ett år och är nöjd, tycker det är smidigt att inte behöva ta piller varje dag. Den verkar lokalt så jag slipper få en mass onödiga hormoner i mig. Mindre mens, lite mensvärk. Den enda nackdelen är att det är hormoner i den men det är inget jag påverkas negativt av.

• Anonym (använder också..)

Måste bara fråga er om ni får mycket flytningar av p-ringen, jag får en hel del, men dom luktar ingenting.

• Anonym (Både och)

Jag har använt p-ring i snart ett år och det har funkat super. Ett stort plus för mig är att jag har mycket mindre mens då jag använder p-ring.
    Dock har min sexlust minskat avsevärt, och därför funderar jag nu på att sluta med ringen.... Jag FÖRMODAR att det är ringens fel, hade samma problem då jag åt p-piller.

Svar på tråden P-ring