• Bill och Bull

Djurpark

Jag undrar om någon kan tipsa om en djurpark i Sverige där man får ha med sig hund, antingen kopplad och gå med oss inne på djurparken eller där man kan lämna in hunden över dagen.
    På t.e.x Leksands sommarland finns stora burar i skuggan att hyra för hunden att bo i medan man är där. Då kan man lätt kila dit och gå ut med hunden samt att den har tillgång till vatten och en del av buren är ute och en del är under tak så vovven kan välja. Nu är det dock en djurpark vi är ute efter. Någon som vet?

• Svar på tråden Djurpark
  • Emil06

Kolmården.

Parken zoo i Eskilstuna.

Skansen.

• Bill och Bull
    Emil06 skrev 2009-07-03 18:04:42 följande:
    Kolmården.Parken zoo i Eskilstuna.Skansen.
    Men för 1 år sen var vi på Eskilstuna zoo och då fick man inte ha hunden inne på området. Är det ändrat nu då?
  • Bill och Bull

Bill och Bull skrev 2009-07-03 18:22:01 följande:

Men för 1 år sen var vi på Eskilstuna zoo och då fick man inte ha hunden inne på området. Är det ändrat nu då?
    Jag menade för 2 år sen
  • Joico

Kolmården inte tillåtet, ingen hundpassning
    www.kolmarden.com/Besok-oss/Bra-att-veta-infor-besoket/Husdjurpassning/

Parken Zoo inte tillåtet, ingen hundpassning
    Får vi ta med oss hunden in på Parken Zoo?
    Nej, det inte är tillåtet att ha med sig något husdjur till Parken Zoo, varken till djurparken, nöjesparken eller Parkenbadet. Däremot kan vi rekommendera Jyckens Hunddagis, telefon 016-51 18 16 eller Eskilstuna HundCenter, tel 016-51 91 98.

Skansen inte tillåtet, ingen hundpassning
    Hundar, eller sällskapsdjur i allmänhet, får inte följa med på Skansen.

Här kan du dock se var hunden får följa med eller där det finns en lösning
    www.barnsemester.se/index.php&task=view&Itemid=149&id=618

• Emil06

Eeh, jag vet bara att jag sett hundar där, men ok.....konstigt:-/

• Bill och Bull
    Joico skrev 2009-07-03 18:28:53 följande:
    Kolmården inte tillåtet, ingen hundpassningwww.kolmarden.com/Besok-oss/Bra-att-veta-info.../Parken Zoo inte tillåtet, ingen hundpassningFår vi ta med oss hunden in på Parken Zoo?Nej, det inte är tillåtet att ha med sig något husdjur till Parken Zoo, varken till djurparken, nöjesparken eller Parkenbadet. Däremot kan vi rekommendera Jyckens Hunddagis, telefon 016-51 18 16 eller Eskilstuna HundCenter, tel 016-51 91 98.Skansen inte tillåtet, ingen hundpassningHundar, eller sällskapsdjur i allmänhet, får inte följa med på Skansen.Här kan du dock se var hunden får följa med eller där det finns en lösningwww.barnsemester.se/index.php...
    SUPERTACK för tips på en jättebra sida!
  • Joico

Ledhundar kan vara tillåtet, men inget annat.. enligt deras hemsidor iaf, men det kan ju vara ändrade regler så det har varit annorlunda förut.

Emil06 skrev 2009-07-03 18:33:11 följande:
    Eeh, jag vet bara att jag sett hundar där, men ok.....konstigt:-/
  • Joico

Varsågod visste faktiskt inte att det fanns så smarta ställen som faktiskt hade burar i skuggan, SKITBRA ju! Finns inget värre än hundar i bilar, usch

Bill och Bull skrev 2009-07-03 18:35:56 följande:

SUPERTACK för tips på en jättebra sida!
Svar på tråden Djurpark