• Anonym

BMI 50 och gravid.. Nån?

Någon som vart gravid vid BMI 50? Känner grav.symtom och vågar inte testa.. Vad gör jag om jag plussar? Är det farligt med graviditet med så stor övervikt? :S

• Svar på tråden BMI 50 och gravid.. Nån?
  • Lurvenpajsaren

Nu tar du ett gravtest för att se om så är fallet! Sedan kontaktar du MVC för råd, hjälp och stöd så ska du se att det ordnar sig.
    Grattis till det eventuellt positiva resultatet!

• Anonym (också stor)

Jag har vägt 134 vid båda mina inskrivningar jag vet inte hur mycket bmi det är men mina graviditeter har gått bra och jag har inte haft några komplikationer eller problem alls. båda mina barn är friska och är idag 3 och 1år. Ta gravtest och är du gravid så ringer du barnmorskan. Grattis isåfall.

• Anonym (Jepp)

Hade BMI 48, blev gravid på andra försöket och gick upp 7 kilo. Allt gick kanon.

Nu har jag BMI 42, jagar en tvååring hela dagarna och kan bara säga en sak: Det ordnar sig!!!! Lycka till!

• Anonym

Tack för svaren! Vad mycket bättre det kändes.. Är dock rädd att jag ska få massa pikar och att dom ska tycka jag e knäpp på mvc.. men det ordnar sig.. ska testa så snart jag får tag i ett test.

• Lurvenpajsaren
    Anonym skrev 2009-07-03 19:30:19 följande:
    Tack för svaren! Vad mycket bättre det kändes.. Är dock rädd att jag ska få massa pikar och att dom ska tycka jag e knäpp på mvc.. men det ordnar sig.. ska testa så snart jag får tag i ett test.
    Inte då! De är ju proffs så det kommer att gå alldeles utmärkt.
  • Lurvenpajsaren

Nå..? Har det testas än?

• Anonym (hopp)

jaa, jag vill också veta!? Älskar följa-test-trådar =)
    Hur har det gått?

• Anonym

Har testat och det blev inget plus.. men jag vill ju så nu kör jag på ännu hårdare för att gå ner i vikt så jag kan få mitt plus utan att vara orolig för vikten ;)

• Anonym (hopp)
    Anonym skrev 2009-07-08 00:36:18 följande:
    Har testat och det blev inget plus.. men jag vill ju så nu kör jag på ännu hårdare för att gå ner i vikt så jag kan få mitt plus utan att vara orolig för vikten ;)
    Åh vad synd att det inte var någon bebis...

Men helt rätt tänkt nu...nu känns ju pirret inom räckhåll och det är ju en utmärkt morot för viktnedgång =)  Lycka till och hoppas tiden går vrålsnabbt tills du får ditt plus!
  • Lurvenpajsaren

Vad synd! Men på det igen bara!

Svar på tråden BMI 50 och gravid.. Nån?