Lady Namárië skrev 2009-07-04 19:10:54 följande:
Jag tycker att det är bra att man blandar humor och allvar i ett tal. Man kan t. ex utgå från en lista med "allvarliga" äktenskapliga råd och prata runt dem med humor, eller en lista med humoristiska råd och kommentera dem med allvar och värme. Här är några exempel jag hittade på saker att utgå ifrån:Fyndiga:*Kritisera aldrig din hustrus omdöme - kom ihåg att hon valt dig. *Kyss - en munfull ingenting som smakar himmelskt och låter som när en ko drar upp foten ur dynga. *I bibeln står det att man skall älska sin nästa. Ibland kan man undra om det inte är bättre att älska sin nuvarande. Lite allvarligare:*Människor är som pusselbitar, det fi nns alltid två som passar ihop. *Viss kärlek är som vinteräpplen, mognar sent och håller länge. *Den som står bredvid dig, behöver inte alltid stå dig nära. *Vackert är egentligen allt som ses med kärlekens ögon. Och här är en annan lista med äktenskapsråd som jag hittade:
1.
Gå aldrig till sängs med olösta kon-fl ikter - stanna uppe och slåss. 2. Man gifter sej med vidöppna ögon, och blundar sen till hälften. 3. "De heta nätterna" skall förhoppnings-vis inte ha något samband med vädret. 4. Det gäller inte bara att gifta sej med rätt person, det gäller oxå att vara rätt partner. 5. Man kan ignorera hela världen - bara inte varandra. Recept för ett lyckligt äktenskap:
Krama varandra minst en gång om dagen!
Åh vilka fina tips tack så jättemycket, precis sånt här jag var ute efter!!!!!!