Högt blodsocker
Hej!
Är det någon som vet hur man märker om man har högt blodsocker? Jag ligger nära gränsen till graviditetsdiabetes. Ska göra glukosbelastning senare. Vill bara veta om jag kan märka om jag har högt blodsocker.
Hej!
Är det någon som vet hur man märker om man har högt blodsocker? Jag ligger nära gränsen till graviditetsdiabetes. Ska göra glukosbelastning senare. Vill bara veta om jag kan märka om jag har högt blodsocker.
ökad urinmängd, törst, trötthet, dimsyn, försämrad koncentrationförmåga.
Jag låg också högt i blodsocker under graviditeten. Jag hade inga symtom utan det upptäcktes genom blodsockerkontrollerna. Det är ganska vanligt att man inte har några symtom.
Lottis Pottis skrev 2009-07-03 21:12:43 följande:
Hade oxå högt blodsocker ett tag men ändrade kosten så behövde aldrig göra glukosbelastning. Kromtabletter är bra för blodsockret samt om man har godissug. Även att äta surt tillsammans med måltiden. t.ex sallad med vinäger, citronvatten mm.
jag hade också högt blodsocker vid senaste kontrollen. (är i v.19) blev jättechockad, så vi får se hur det ser ut nästa gång...
det konstigaste var att jag inte hade ätit något på flera timmar innan och bara druckit vatten... jag går på toa hela tiden och dricker som en elefant, men man har ju svårt att avgöra om det beror på grav/värme eller ej, särskilt då det är första graviditeten...
Sanna mina ord skrev 2009-07-04 19:36:45 följande: