• saami81

Vrf inte ta bort annons på blocket?!

Joo som frågan lyder.
    Jag är så himla irriterande på folk som inte tar bort sina annonser på blocket när grejen/grejerna är sålda!
    Det har hänt mig hur många ggr som helst när jag velat köpa nått och då får jag ett svar att "tyvärr den är redan såld"
    Men va F*n är det så svårt att ta bort annonsen efter, eller är det så himla kul när man får massa samtal och mail från främmande människor.
    Hände mig senast i förrigår då jag ville köpa en vagn.
    Det va sent så jag ville inte ringa å störa så jag skickade iväg ett sms och undrade om vagnen var såld.
    Fick tibax ett sms om att "tyvär den är såld, men jag ska ta bort annonsen nu"
    Jaa nu 1 dag efter så är annonsen på vagnen fortfarande kvar, vad är människans fel?!?
    Det första jag gör när jag sålt på blocket är att radera annonsen ialf.
    Såååååå himla irriterrande!

• Svar på tråden Vrf inte ta bort annons på blocket?!
  • Malin 89

Håller med om att det är störande - Dock gjorde jag själv en sådan sak idag. Hade en pool ute på annons och det vart såld tidigt imorse, men då hade jag inte tillgång till dator och kunde inte ta bort annonsen förrän jag kom hem.

//Linda

• Malin 89

Något annat som är mycket störande är när en sak blivit såld så finns annonsen kvar men det står "såld"

Menar så här: "Hundvalpar säljes" SÅLDA. Varför inte ta bort annonsen helt och hållet i stället?

//Linda

• saami81

Malin 89 skrev 2009-07-03 22:58:14 följande:

Håller med om att det är störande - Dock gjorde jag själv en sådan sak idag. Hade en pool ute på annons och det vart såld tidigt imorse, men då hade jag inte tillgång till dator och kunde inte ta bort annonsen förrän jag kom hem. //Linda
    Det har jag förståelse för och så tänker jag oxå att man kanske inte har tillgång till dator när man sålt sina grejer.
    MEN oftast så kommer köpare över hem till en när man ska köpa nått, då är man ju hemma när man säljer. VRF inte ta bort annonsen på en gång då??
    En del människor är såååå tröga verkligen....
  • saami81

Malin 89 skrev 2009-07-03 23:01:30 följande:

Något annat som är mycket störande är när en sak blivit såld så finns annonsen kvar men det står "såld" Menar så här: "Hundvalpar säljes" SÅLDA. Varför inte ta bort annonsen helt och hållet i stället? //Linda
    Jaa jag förstår mig inte heller på såna människor, vad är man ute efter liksom???
  • SilverEmma

Härsomveckan ringde sambon på ett ljudkort från blocket...killen som svarade var plötsligt inte säker på att han ville sälja det längre, han kanske hade nytta av det ändå....

.....men ta bort annonsjäveln tills du bestämt dig då...?

• Venna
    SilverEmma skrev 2009-07-04 08:31:18 följande:
    Härsomveckan ringde sambon på ett ljudkort från blocket...killen som svarade var plötsligt inte säker på att han ville sälja det längre, han kanske hade nytta av det ändå.... .....men ta bort annonsjäveln tills du bestämt dig då...?
    Samma sak hände sambon häromveckan. Han skulle köpa en motorcykel. Han fixade barnvakt och åkte 15 mil för att kunna provköra den. Killen som ägde den hade lån på den, så för att kunna lösa lånet var sambon tvungen att följa med honom till banken. De bestämde tid och dag och sambon åkte hem igen och var superglad över motorcykeln, som var i toppskick och en sån som han hade letat länge efter.

Senare samma kväll ringde killen och sa att han hade ångrat sig, att han skulle ha MC:n kvar. Suck!

Känns som lite väl sent att ångra sig. Den hade dessutom legat ute på Blocket i en månad. Tänker man inte efter innan man lägger ut sina grejer på Blocket?!

Ot, jag vet....Sorry!
    Sambon är helt knäckt fortfarande.
Svar på tråden Vrf inte ta bort annons på blocket?!