• Jessica23

Ska jag accepter att ett DHL paket försvunnit?

Köpt massa kläder från tradera som hon snällt skulle skicka med dhl. Bra är ju billigare frakt sedan får man ett nummer och paketet ska ju inte försvinna!
    Nu är det snart 2 veckor sedan jag betalade och hon säger hon skickat men att dhl slarvat bort det!

Ska jag accepter detta? Har betalt 300 kr och jag är riktigt besviken!!!

• Svar på tråden Ska jag accepter att ett DHL paket försvunnit?
  • Sippan 81

be henne om sändningsnumret, paketID, det får man väl som kvitto man lämnar in dhl paket

• Jessica23

ja, och på hennes sida står följande:

HÄSSLEHOLM Saknad sänding/kolli Claim, litigation at delivery 2009-07-03 13:20:00.0 SUNDSVALL Ankommit Din sändning har kommit till DHL terminal och lastas om för vidare transport. 2009-07-02 19:52:00.0

• Juhanna

Fast om det var på dhl terminalen på torsdagskvällen finns det ju fortfarande en chans att det kommer till dig i början av nästa vecka

• Jessica23

Fast i hässleholm står saknad kolli???

Ush jag vill så gärna ha kläderna

• Tjoflöjt

Kolla med DHL, för du har väl kollinumret?

• Jessica23

Nä jag har inte fått nått nummer.

• Tjoflöjt

Be säljaren om det, får du det inte verkar det skumt...

• Jessica23

Har bett henne om nummret men hon hör inte av sig igen

• Udda

Hota med polisanmälning då - för kolli nummer får man alltid.... Verkar skumt

• snigelina

Du ska kunna se paketID på din sida på Tradera

Jag hade också ett dhl-paket som såg ut att vara på vift, men det dök upp sen efter nån dag

• Jessica23

Hon har hört av sig och säger nu det är påväg till mig

• Sirling

Har säljaren ett företag är det hon som är ansvarig för att paketet når dig även under den tid det är hos Posten/fraktföretag. Säljer hon som privatperson har jag ingen aning om reglerna.

Svar på tråden Ska jag accepter att ett DHL paket försvunnit?