• Sirendes

Fina amningsplagg till bra pris?

Hej! Undrar lite var man kan hitta snygga och sköna lite längre amningstoppar och amningsklänningar till bra pris? Alltså inte flera hundra för ett linne utan kanske en hundring eller högst två, en enkel amningsklänning för ett par hundra där omkring. T o m på Tradera går ju t.ex. ett amningslinne från Boob upp till 250 kr om det är snyggt :( känns lite mycket för mig just nu när det gäller enkla basplagg!

• Svar på tråden Fina amningsplagg till bra pris?
  • fruganL

Enda stället jag har sett gravidkläder eller amningskläder som inte är svindyra är på H&M och Gekås Ullared.

Det är kört. Köp en maskin och lär dig sy, det MÅSTE vara det billigaste alternativet. Eller gör en egen - klipp lite i ett linne och ha en tröja över. Äsch, jag vet inte, det är irriterande, men jag har i alla fall inte sett något.

(Jag köpte en relativt billig symaskin på Tradera. Om jag bara kan lära mig hur man använder den så ska jag blir rik på att inte spendera!)

• Sirendes
    fruganL skrev 2009-07-04 14:44:18 följande:
    Enda stället jag har sett gravidkläder eller amningskläder som inte är svindyra är på H&M och Gekås Ullared. Det är kört. Köp en maskin och lär dig sy, det MÅSTE vara det billigaste alternativet. Eller gör en egen - klipp lite i ett linne och ha en tröja över. Äsch, jag vet inte, det är irriterande, men jag har i alla fall inte sett något. (Jag köpte en relativt billig symaskin på Tradera. Om jag bara kan lära mig hur man använder den så ska jag blir rik på att inte spendera!)
    Hehe.. Jag har en symaskin som är helt okej, men att sy är en annan sak.. Jag har sytt upp lite byxben och gardiner och sånt men annars, inte min starka sida :( kanske med lite övning?
  • fruganL

Ja du...jag har inga abmbitioner att sy några kläder till mig ärligt talat. Tänkte snarare sy påslakanset till ungen och sådär. Enkla linnen och tunikor borde kunna tillverkas ockås.
    Fast mest tänkte jag nog använda symaskinen till att fixa gardiner och den sortens saker.
    Eller jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra med den, för just nu har vi bara två bord i lägenheten - vardgsrumsbord och barbord, så var ska den kunna användas?

Hör av dig om du hittar något i alla fall.

• spiral

Jag lyckades hitta flera bra plagg (boob, lite h&m), på blocket. det är bara att sätta upp en "bevakning" så att man hittar lätt och kolla då och då.

• kikidil

Jag har ett flertal amningslinnen i olika färger och längder från Tusenblå. De är inte billiga men väldigt praktiska och användbara då man kan bära de med sina egna kläder över. Jag hade de långa linnena som klänning med en topp/kofta över. Svårt att förklara, men googla på Tusenblå. Kanske det kan vara något.

• Snöflinga

Jag kör också linnen från Tusenblå. Då kan du ha två linnen (ett på dig och ett i tvätten) och så har du dina vanliga kläder över. Blir billigt! Och så har man ju redan massa kläder som man tycker om i garderoben!

Svar på tråden Fina amningsplagg till bra pris?